Author's POV
"Aku dengar ada pelajar baru dari Korea masuk sekolah kita.Betul ke?" Soal Hanisah.Mereka sedang lepak di pondok sekolah, menanti waktu masuk kelas.
"Ya.Aku dengar pelajar tu lelaki dan akan masuk hari ni.Mesti hensem kan?"Balas Rahiyah dengan teruja. Semua yang berada di pondok itu mula teruja dengan berita itu kecuali Syahriri.Dia bukan teruja, malah menyampah.
"Korang ni korea je.Hensemlah, cantiklah.Semualah perfect.Tahu-tahu semua rata-rata buat plastik surgery." Kata Syahriri.
"Eleh! Aku tahulah kau tu natural beauty macam orang korea..Tapi janganlah dok menghina orang.Tak baiklah."Tegur Syazliyana kepada Syahriri.
Syahriri terus berdiri.Dia mencapai beg sandangnya dan di sangkut pada bahu kanannya dan buku-bukunya. Malas lama-lama di situ.Nanti dia pula dijangkit virus korea.
"Aku masuk kelas dululah.Malas aku kat sini.Lebih baik aku belajar daripada dengar korang cakap pasal korea bagai.Ingat, tahun depan SPM. Tolong belajar, okey?"Syahriri segera meninggalkan mereka di pondok.Namun mereka semua turut mengikutinya.
"Syah! Kejaplah.Kita sama-sama." Panggil Syazliyana.Tapi Syahriri buat bodoh je.Malah dia melajukan langkah.Kalau boleh dia hendak melarikan diri dari mereka. Dia merenung jam tangannya seketika. Rasanya sempat kut nak pergi library.
Push!
Syahriri berlanggar dengan seorang jejaka.Dia terjatuh dan buku-buku yang dia pegang tadi, jatuh berselerak di atas lantai.Dia mengaduh sakit. Kaki kirinya terasa ngilu.Baru saja baik seminggu lalu, sekarang sakit kembali.Kenapalah nasib dia ni teruk sangat? Asyik berlanggar saja.Nasib baik langgar badan je.Kalau kereta? Memang masuk kubur dah.
"Are you okay?"Soal satu suara.Seperti Syahriri pernah dengar suara itu.Dia mengangkat muka, memandang empunya suara.
"Neo?!"Syahriri dan lelaki itu menyoal serentak sambil menunjuk ke arah satu sama lain.Terkejut. Bahasa apa yang mereka pakai pun, semua orang yang menonton termasuk rakan-rakan Syahriri tidak tahu.Tetapi lelaki tu...ORANG KOREA!