From : Mark Yien Tuan

2.2K 227 33
                                    

30th June. Haha. Dah habis dah bulan June tahun ni. Entah waktu ni saya hidup lagi ke tak. Entah akan datang saya akan jumpa June lagi ke tak.

Choi Minji an nyeong! Saya harap awak dapat baca mesej ni. Jujur saya cakap, saya gembira sangat bila awak balas mesej saya. Mungkin sebab saya pendam rasa dekat awak? (malu lah)

Saya tak tahu sama ada saya sempat beritahu awak atau tak. Tapi saya suka awak sangat-sangat. I love you like lot. Saya harap sebelum saya mati saya sempat tahu jawapan awak.

Mati? Yes, my dear. Sekali lagi saya jujur, sebenarnya saya menghitung hari. Kenapa? Hahaha sebenarnya saya suka soalan tu.

Sebab saya dah selamatkan orang yang saya sayang.

Bulan June dua tahun lepas, awak mungkin tak ingat pasal ni. Tak. Awak memang tak ingat. Tapi awak hampir ditimpa kemalangan. Masa tu kecoh dengan kes langgar lari. So masa tu awak kemungkinan besar jadi mangsa orang-orang taguna tu.

Then, cuba teka siapa hero? Yes~! Sayalah orangnya! Tapi hero tak serupa hero juga. Saya sempat tolak awak dari kena langgar tapi kepala awak terhentak dekat tar. Akibatnya? Akibatnya sekaranglah. Awak hilang separuh ingatan awak.

And awak tak ingat saya.

Tak kisahlah tu! Yang penting kita dua selamat. Saya kena bedah tulang belakang sebab perkara tu, tapi saya tak kisah! Asalkan awak selamat ♡

Then, Jun tahun lepas, doktor (pak cik menangis tu) sahkan yang saya ada kanser tulang stage 4 akibat daripada accident tu. And sejak tu saya duduk dekat hospital. Doktor tu kata lagi, peluang saya hidup paling tak pun sampai Jun tahun ni. Sekarang faham kan kenapa saya benci June?

Kiraan diorang tepat. Saya semakin lemah sekarang. Penat. Rasa nak terbaring je tunggu masa nafas terakhir. Tapi saya kuatkan juga semangat untuk mesej awak. Sebab apa?

Because I love you so much it hurts.

So, lepas ni saya dah tak ada. Awak jaga diri baik-baik, tau? Live well, stay well, eat well, sleep well, until you meet the next June. Then teruskan lagi hingga bulan-bulan Jun akan datang. Promise tau?

I love you, Choi Minji.
Remember me.

From :- Mark Sunbear

p/s : how wonderful kalau awak tahu makna di sebalik nickname tu.

Nafas aku sesak. Mata kabur. Pipi dibasahi air mata yang mengalir deras. My god kenapa sakit sangat. Youngjae oppa peluk aku, merayu supaya aku berhenti meraung, berhenti menangis tapi aku tak boleh. Rasanya sakit sangat.

Mark, you lied. Awak kata awak akan jelaskan segalanya tapi awak tak!

Siapa awak sebenarnya? Apa hubungan kita sebelum ni? Kenapa awak sanggup gadaikan nyawa untuk saya? Siapa saya pada awak? Kenapa tak jelaskan semua tu?! Kenapa, Mark kenapa?!!

Gosh...this is too painful.

---

Setahun dah berlalu. Aku dah graduate dan sambung belajar. Dan hari ni... 1st June.

You know, Mark? Awak buat saya bencikan bulan Jun juga. Kalau Jun tak wujudkan bagus? Mesti sekarang kita still bersama, saya tak hilang ingatan pasal awak.

Even though hubungan aku dengan Mark waktu dulu akan kekal menjadi tanda tanya, walaupun aku masih tak tahu siapa Mark yang sebenar, tapi aku tetap takkan lupakan dia.

I love you,

Mark Yien Tuan.

And I will always remember you.

Especially when June passes by.

The End

[C] Replying You | Got7 Mark Malay FanficWhere stories live. Discover now