bir bakar mısınız

196 20 3
                                    

insanların önyargılarından nefret ediyorum.
zayıf insanlar neden kilolu olanları dışlar ki? amaç ne? neden bunu yapıyorsunuz? şimdi çıkıp da, ben önyargısızım demeyin, herkesin önyargıları vardır. ama bazıları o kadar abartıyor ki bunu. karşındakini düşünmeden, ne hissedeceğini tahmin etmeden, öyle sıfatlar yapıştırıyorlar ki. karşındaki ne hisseder, tahmin etmeye tenezzül bile etmiyorlar. kırılır mı, canı acır mı, üzülür mü, gece ağlar mı, ne hisseder? bunlar insanların umurlarımda değil. insanlar bencil. insanlar canavar. kimsenin ne hissettiğini umursamayan bencil canavarlar.

sadece kilo da değil. mesela gözlüklü birisi var, sınıfından biri gelmiş onunla "dört göz" diye dalga geçiyor. noldu şimdi, insan mı oldun bunu yapınca? ya da sivilceli biri. "ıyk, sivilcesi var, iğrenç" diye dalga geçince ne oluyor? onun sivilceleri kremlerle, ilaçlarla geçebilir ama senin karaktersizliğine ne yapacağız?

bazıları var ki, sırf "havalı" olmak için karşısındaki ile dalga geçiyor, hem de bir sürü insanın ortasında. neden? sırf popüler, havalı, 'cool' olmak için mi? bu kadar mı düştünüz? karşındakiyle empati yapmayı neden hiç denemiyorsunuz? neden? Allah size o beyni düşünün diye vermiş, süs niyetine kullanın diye değil. o dalga geçtiğiniz kişi her gece yatağında, annesi veya babası anlamasın diye sessizce ağlıyor, bir köşede.

sadece, biraz empati kurmaya çalışın, bu kadar kötü olmayın.

kendinize iyi bakın.

-dila

notesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin