Teog

54 0 0
                                    


Evvettt arkadaşlar stres için başlıyoruz. İlk olarak, stresle baş etmede "fiziksel teknikler" üzerinde durulabilir. Öncelikle, stres yaratan sosyal veya fiziksel çevreden bir süre de olsa uzaklaşmak gerekir. Kişi stres altında kaldığı çevreden eğer uzaklaşabiliyorsa bir an önce oradan ayrılmalı, yapabiliyorsa temiz, ferah ve geniş bir alanda nefes kürü yapmalıdır.
İkincisi, derin bir nefes alıp verme çalışması yapmak stresinizi azaltabilir. Bunun için diyaframınızı kullanarak 10 defa derin nefes alıp verin. (Nefesi, 2 birim zamanda alın, 4 birim zaman tutun, 2 birim zamanda verin).
Kendinizi, parmak uçlarınızdan başlayıp başınıza kadar teker teker her bir kısmınızdaki kasları bir sıkıp bir gevşetin. Bunu yaparken zihninizde mavi bir ışığın vücudunuza yayıldığını canlandırabilir ve kendinize "gittikçe rahatlıyorum ve gevşiyorum" dyerek telkin verebilirsiniz.
Çoğu zaman kişi sözleriyle kendisinde kaygı ve stres yaratmaktadır. Kullandığınız dile dikkat edin. Ağzınızdan olumsuz ve kaygı verici kelimeler çıkmamasına özen gösterin. Kullandığınız cümleler olumlu, rahatlatıcı kelimelerden oluşsun. (Ör. her şey yolunda, her şey iyiye gidiyor...)
Yukarıdaki tekniklerin yanı sıra stresle baş etmede "zihinsel teknikler"i de uygulayabilirsiniz. Yaratıcı imgeleme yaparak kendinizi rahatlatabilirsiniz. Kendinizi gelecekte sınava girerken, sınav sırasında ve sınav çıkışında gözünüzün önüne getirin. Kendinizi bu hayal içinde görürken moralli, mutlu ve rahatlamış olarak canlandırın. Bunu tüm duyu organlarınızı kullanarak hissedin.

TEOG MAĞDURLARI BU KİTABI OKUYUN CANINIZI SIKMAYIN. ..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin