Ji hyo menceritakan segalanya. Baekhyun terkedu. Dia tidak percaya semua tu. Dalam hati dia menyumpah sudah si yoda tu. Tapi dia kenal chanyeol sudah lama. Tak mungkin chanyeol akan buat semua tu.
"Ji hyo rasa yang semua tu chanyeol yang buat?"
"Ntah la"
"Ji hyo kenal kan macam mana perangai chanyeol?"
Ji hyo mengangguk.
"Jadi?"
Ji hyo yang mula paham, tertunduk lemah. "Jadi ni semua dara punya rancangan la? Dia buat untuk pisah kan kami."
Baekhyun mengusap lembut kepala ji hyo . "Kalau macam tu... baik ji hyo balik rumah. Nanti besok ji hyo jumpa la dengan chanyeol."
Bila bayangan ji hyo mula hilang. Baekhyun ketawa tapi air matanya mengalir. "Saya memang sayang kau ji hyo. Tapi saya tak mahu kau dan chanyeol bergaduh lama. Saya tak mahu kau menangis. Kalau boleh saya nak sangat peluk kau lama- lama."
"Kenapa saya perlu buat semua ni? Wake up baekhyun. Ji hyo dah ada chanyeol. Walaupun kau tadi boleh dapat ji hyo sebab mereka bergaduh... *sob sob* kau ingat ji hyo akan terima ka? Tak baek tak." Kata baekhyun pada diri sendiri.
"Kalau pun kau dapat... mana kau mau letak taeyeon? *sob sob* Kalau macam tu... kau sama saja macam dara. Kau buat hati orang lain menderita. Taeyeon juga akan rasa yang sama seperti kau." Tambah baekhyun lagi. Air mata lelakinya menitis jatuh ke tanah.
+++++
Ji hyo masuk ke dalam rumahnya. Dia memasang lampu. Baru dia hendak melangkah masuk, pintu rumah miliknya di ketuk. Dia membuka pintu.
"Boom?"
"Ji hyo boleh saya masuk? Saya ada benda nak cakap."
++++
Baekhyun balik ke dorm. Dia menutup pintu dorm lalu menuju ke biliknya.
"Oh baek! Kau dari mana? Baru balik?" Soal suho yang baru turun tangga. Baekhyun melihat wajah leader dia tu. "Ya saya baru balik. Hmm.. okay la hyung. Baek mau naik dulu."
Baekhyun masuk ke dalam bilik nya. Dia mengeluh bila nampak chanyeol yang dah tak terurus. Dia mengambil tuala bersangkut di tempat pengangkut, lalu menuju toilet.
Selang beberapa minit, baekhyun keluar. Dia mengeringkan rambutnya guna tuala sambil tu dia berjalan ke arah katilnya.
"Hey yoda!" Kata baekhyun sebaik duduk.
Chanyeol hanya diam.
"Jangan la sedih lagi. Saya da cakap da dengan ji hyo. Jadi jangan la risau." Kata baekhyun lagi.
Chanyeol terus memberi perhatiannya pada baekhyun. "Apa dia cakap?"
"Kau ni memang lelaki yang ...aish. Nasib saya ni kenal kau, kalau tak lama da saya pukul kau." marah baekhyun. "Saya bagitau dia yang semua tu salah paham. blah blah blah..."
Chanyeol kembali tersenyum.
+++++
Ji hyo duduk berhadapan dengan boom. Dia tidak la jahat sangat jadi dia hidang juga juice buat si boom. Sebelum boom mula bercakap, dia menghirup sedikit juice yang di buat oleh ji hyo.
"Apa yang kau mau cakap?" Soal ji hyo, malas.
"Ji hyo saya tau saya banyak buat salah dekat kau. saya betul- betul minta maaf." Kata boom.
Ji hyo memandang dengan pandangan bengis. Dia tidak mahu lagi terpedaya seperti mana dia terpedaya dengan lakonan dara.
"Saya tau kau mesti ingat saya macam dara. Tak ji hyo. Saya dah berubah. Saya bosan hidup macam tu. Saya betul- betul maksudkan. kalau kau tidak mau percaya, saya tak kesah. Yang penting saya dah minta maaf dari kau. Kalau kau mau benci, benci la." Kata boom. "Tapi sekarang ni, saya nak bagitau kau supaya berjaga- jaga. Saya tak tahu apa yang dara akan buat lagi lepas ni. Dia nampak sangat terdesak."
Ji hyo memdengar saja. Dia nampak boom beria- ria meminta maaf. "Ok saya maafkan kau."
Boom tersenyum. "Tapi saya yakin yang kau masih ada rasa was- was." Ji hyo diam. "Tak apa. Hmm... Ji hyo boleh tak kita jadi kawan?"
Ji hyo mula berfikir. "Boleh." Jawab ji hyo.
"Betul?!"
Ji hyo tersenyum sambil mengangguk kepala.
"Gumawo"
--------
Author: Mina ah buat sementara ni tak ada . Dia sambung belajar di luar negara. So saya just buat ji hyo dengan boom berkawan la.
I think makin lama makin merepek plus pelik pula cerita ni
YOU ARE READING
My Sad Song [C]
FanfictionMengisahkan sepasang pasangan kekasih yang telah lama menjalinkan hubungan bersama sejak di alam persekolahan dan kini telah pun berkahwin. Namun, sesuatu telah berlaku pada pasangan ini. Banyak dugaan yang mereka lalui sebelum dan selepas mereka be...