Hoofdstuk 1 ~ de reis

2 0 2
                                    

Dit hoofdstuk zal inspelen op het originele harry potterboek :"Harry Potter en de steen der wijzen". Heb jij de film en/of het boek niet gelezen? Dan kan het moeilijk zijn om deze fanfiction te begrijpen.
Nu dat gezegd is veel leesplezier!
...............................................................................................................................................
Na dagen wachten is het zover, Harry mag eindelijk maar Zweinstein. Hij heeft een boek gelezen met basis informatie over het kasteel."Je wordt ingedeeld door een mysterieus voorwerp" werd verteld in het boek. Ook werd er iets verteld over 4 afdelingen : Ravenklauw, Griffoendor, Zwadderich, Huffelpuf. Je wordt blijkbaar ingedeeld op karakter.
Hoe dan ook, hij stond op dit moment op perron 9 3/4, hoe hij hier gekomen is? Door een muur! Hij staan nu te wachten op de Zweinsteinexpress, de trein die hem naar Zweinstein gaat brengen.

Harry kijkt om zich heen, hij kijkt een beetje wie hem aardig lijken. Harry is namelijk van plan om een paar echt goede vrienden te maken dit jaar. Links van hem ziet hij een gezin, een vrij merkwaardig, groot gezin. Heel het gezin heeft vuurrood haar. Hij telt in totaal wel 5 kinderen en een moeder. Er zijn vier jongens en een meisje. Het meisje is wat jonger als Harry. De rest is even oud of ouder. En er zit een tweeling bij. harry vind ze maar apart, hij besluit dat hij zoveel mogelijk afstand gaat houden.

Rechts van hem ziet hij in de verte de Zweinsteinexpress aankomen. Harry begint nu toch wel wat zenuwachtig te worden. De trein stopt en Harry stapt in, nog een blik werpend op het aparte gezin. Dan gaan de treindeuren dicht. Harry kiest een lege coupe en gaat zitten, hij besluit even te wachten en kijken wie er allemaal voorbij loopt tot hij zelf op mensen gaat afstappen.

Hij hoort het fluitje gaan en de wielen van de express beginnen te bewegen, Harry werpt een laatste blik op het inmiddels bewegende perron, het meisje is met de moeder achtergebleven. Harry's gok was goed ze was dus inderdaad jonger.

Even later ging de coupe deur open.......
...............................................................................................................................................hey,
Ik heb heel veel plezier gehad met het schrijven van het eerste hoofdstuk van mijn eerste fanfiction. Voor mij is schrijven op deze app dus nog helemaal nieuw. Tips Zijn daarom erg welkom.
Ik weet niet precies wanneer er een nieuw hoofdstuk komt, maar ik denk snel!

Wie denk jij dat er voor de coupedeur staat?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 12, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Naamloos verhaalWhere stories live. Discover now