Ach, ďalší pekný koniec dňa v Downtowne, malom meste západne od New Orleans. Možno si hovoríte, prečo meno mesta po anglicky znamená centrum mesta. No, to je záhada. A teraz sa asi smejete, aké by to bolo, keby ste kamarátom povedali, že idete do centra mesta Downtown. Vlastne to je celkom vtipné.
V tomto meste sa jedného dňa stalo niečo veľmi zvláštne, ktoré zmenilo celú históriu Zeme navždy. Objavil sa tu obchod, ktorý v tom meste, na tej planéte ani v tom čase nemal čo robiť. A do neho jedného dňa vstúpili dvaja kamaráti, čím sa ich životy úplne prevrátili. Tým sa zrodila legenda o Krononautoch.
"Amerika ide do pekla, hovorím ti, Orgovan,"povedal tridsaťročný hnedovlasý chlap a odpil z piva. "Ak zvolia Trumpa, idem preč prvým letom."
Jeho kamarát oproti, tiež hnedovlasý, dvadsaťdeväť ročný Orgovan, sa zasmial a tiež odpil.
"V tom prípade idem s tebou. A mohli by sme zobrať aj Maggie."
"Ale sa s ňou máš. Kedy ju chceš konečne niekde pozvať?"
"Kľud, Harry, dobre? Ja viem, kedy mám čo spraviť."
"Ja ti verím, len si dávaj pozor na Jerryho."
"Jerryho? Akého Jerryho?"
"Predsa na Jerryho, Maggieinho kolegu z práce. Vravela mi, že vraj sa správa, akoby ju chcel."
"Do pekla, tak to aby som začal niečo robiť,"zamyslel sa a znova sa napil.
Keďže bol večer desať hodín (a kvôli prichádzajúcej jeseni bol večer tmavý), Harry a Orgovan dopili pivo, ktoré mali a vybrali sa domov.
"Nič proti ženám, ale som rád, že som chlap."
"Prečo tak zrazu?"udivil sa Harry.
"Aspoň sa nemusím báť ísť večer za tmy domov, iba keby tu bola nejaká šialená nymfomanka. Aj keď, to by mi tiež nebolo proti srsti,"zasmial sa prechádzajúc popri obchode menom "Vyrob si vlastný náramok."
"Našťastie tu nie je Maggie, keby ťa počula hovoriť takto..."
"Ja viem, ale som predsa chlap, za čo som mimochodom rád, takto chlapi hovoria stále. A čo ty? Nepôjdeme ešte do nejakého baru trošku si zarybárčiť?"
"Ak v týchto oplzlých rečiach budeš pokračovať, začnem ťa nahrávať a posielať to Maggie. Pozri, keď niekoho budem chcieť, pôjdem do baru a niekoho si nájdem. Zatiaľ mi stačí byť tretím kolesom v tom vašom vzťahu - nevzťahu. Páni, už som tomu vymyslel aj rozprávkový názov."
"Keď myslíš,"mykol Orgovan plecami.
"Aha, čo je to tam za obchod?"spýtal sa Harry ukazujúc na malý starožitnícky obchod oproti na ulici.
"Normálny starožitnícky obchod, čo je na ňom zvláštne?"
"To, že keď som do baru o piatej išiel, ešte tu nebol."
"Zvláštne. To sme v Švajčiarsku, že sa tu niečo postavilo rýchlo?"
Harry neodpovedal, no hneď sa vydal k obchodu. Budova sa skladala z dvoch veľkých výkladov po bokoch a v strede z presklenných dverí.
Harry pristúpil ku sklu, dal si ku bokom tváre ruky a nazrel dovnútra. V zadnej časti bola tma, takže tam nedovidel, ale vpredu uvidel staré stoly, porcelánové vázy či ebenové sošky zvierat.
"Super, Harry Potter, pozrel si si obchod s paličkami. Ak si si už vybral, nejdeš domov?"
"No tak, Orgovan, poďme sa tam pozrieť."
YOU ARE READING
Dobrodružstvá Krononautov: Šifry pána Q
Science FictionTraja dobrí kamaráti raz v starom obchode nájdu stroj času. Odkiaľ sa tam vzal? Kde sa tam vzal ten obchod? A čo ak je to zamotanejšie viac, ako sa zdá? Ahojte, ľudkovia! Predstavujem vám svoj nový, tentokrát sci-fi príbeh. Je to poďakovanie za neu...