Youngmin tersenyum gembira. Jaket merahnya dicapai lalu disarungkan ditubuh sasanya.
Senyumannya masih tak hilang dari bibirnya. Hari ini, dia ingin confess dekat Jaeyeon tentang perasaannya. Youngmin memulakan perjalanannya.
Hatinya hancur berkecai apabila melihat Luhan telah pun mengatakannya dahulu. "Jaeyeon-ah, I love you" wajah Luhan menunjukkan wajah serius. Jaeyeon tersenyum. "I love you too" Bibir mereka bersatu.
Youngmin memusing badan perlahan. Youngmin berjalan ke rumahnya. Setiap kali dia ingin ke sekolah atau balik dari sekolah, memang itu saja satu-satunya jalan. Dan setiap kali dia melalui jalan itu, dia pasti melihat rumah banglo besar milik Jaeyeon.
Dia terlihat seorang gadis duduk dibuaian. Wajahnya pada sebelah kiri tidak kelihatan. Youngmin keheranan. 'Bukan Jaeyeon tinggal seorang ke? Jadi itu siapa? Takkanlah hantu pepagi camni?' Itulah yang bermain di fikiran Youngmin sekarang. Youngmin mendekati gadis itu. Dia duduk disebelah gadis itu. Gadis itu menoleh. Alangkah terkejutnya Youngmin apabila melihat wajah gadis itu cacat pada sebelah kiri. "Siapa?" Soal gadis itu. "Yo- young- Youngmin" jawabnya dengan gagap. "Ouh, Hana" Hana menghulurkan tangannya untuk bersalaman. Youngmin teragak-agak untuk bersalaman dengan Hana. Hana meletakkan tangannya semula. Youngmin menghulurkan kotak itu kepada Hana. "Untuk saya?" Soalnya. Youngmin menganggu klaju. Hana mengambil kotak itu. "Saya buka eh?" Hana membuka kotak itu sebelum Youngmin menjawab. "Cantiknya" katanya lagi. Kotak muzik itu diusap. Hana terharu. Itu ialah kali pertama dia mendapat hadiah.
5:30pm
Youngmin membuka jeket dan menghempaskan badannya di atas katil. Baru sekarang Youngmin tau bagaimana siksanya cinta tu. Selama ni, bila tengok drama, Youngmin asik gelakkan Hero bila heroin tak terima dia. And sekarang, dia lah heronya. Perlahan Youngmin tersenyum pahit. Sakit? Itulah yang dirasakannya sekarang. "Tapi aku harap, walaupun kau dah ada Luhan, kau masih perasan kewujudan aku dekat dunia yang kecil ni." Youngmin memeluk handfonnya.
Tidak lama selepas itu, Youngmin tertidur dalam tangis nya.
YOU ARE READING
Confession (Horror)
HorrorYoungmin telah lama memendam perasaannya kepada Jaeyeon, cuba untuk meluahkannya. Tetapi, nasib tidak menyebelahinya. Coming soon [ ] On Going [ ] Hiatus [✔] Complete [ ] Start : 26 September 2016 Complete : -