Part 5

66 6 0
                                    

Setelah tiba di kelas....

"Hishhh korang ni...aku nak cari buku pon susah" cebik Jeonghan apabila Joshua melepaskan rambutnya.

"Dah tu...lama sangat...buku ape je yang kau nak cari tu...takde lah penting sangat" perli Joshua yang dah meluat.

"Cup2...buku ape yang kau nak cari tu??" tanya Scoups yang sememangnye taktau cerita.

Serentak Joshua dengan Jeonghan pandang Scoups.

"Bwo??" tanya Scoups curiga dengan pandangan Joshua dan Jeonghan.

"Kau ni Scoups....kau pulak tak ubah macam adik aku" kata Jeonghan sambil membuat jari telunjuk nya menggeleng.

"Haishh...Seungcheol-ah!!! Dia nak cari buku....'Formula penjagaan rambut' takkan tak dapat tangkap??" tanya Joshua pelik.

"Ade jugak aku terfikir tapi masalah sekarang ni...wujud ke buku tu dekat perpustakaan sekolah kita??" tanya Scoups lagi.

"Entahla Coups...aku pon taktau la si Jeonghan ni" jawab Joshua sambil memberi jelingan kecil kepada Jeonghan yang tak habis menegak keadilan.

"Betul!! Ade!!"

"Haritu aku dah check la....ADE!!"

"Aku tak tipu...memang ade"

"Ape2 je lah Jeonghan" kata Joshua pendek dan mula melabuhkan punggung di tempat duduk nya sebelah Jeonghan. Meja mereka berdua hanya bersebelahan dengan Scoups yang duduk sorang2 je. Takde sape nak teman. Cian Scoups.

"Hmmphhh" cebik Jeonghan dan mula melakukan tugas nya as ikan Nemo.

"Aishh...ape2 je lah korang ni" kata Scoups dan melangkah ke tenpat duduknya.

Scoups Pov

Aku melabuhkan punggung di tempat duduk ku. Aku memandang ke tenpat duduk di hadapan ku dan....tiada orang.

Mana pulak Minhee pegi??

Aku melihag V yang tak henti berbual dengan Jimin.

"V!! Mana Minhee??" tanya ku.

"Minhee??! Ouh..dia pegi tandas tadi dengan Hana..." balasnya. Ouh...pegi tandas. Tapi wae macam lama sangat??

"Ouh..nae" balas ku tenang.

Tapi..kaki aku ni asyik rasa macam nak keluar kelas je. Takpe la. Cikgu pon tak datang lagi. Baik aku keluar sebelum kaki aku ni jadi gila.

Aku pon mula bangun dari tempat duduk ku dan keluar dari kelas yang riuh rendah akibat ketiadaan guru. Aku berjalan menuju ke tandas. Yela.....keluar tapi takde hala tuju. Kalau macam tu baik aku tak payah keluar.

Tiba2

"Tak payah la kacau saya...." jerit seseorang.

"Kitorang tak kacau kau pon...." kata seseorang lagi yang bersuarakan namja.

Aku mengikut suara itu dan aku nampak Minhee dengan Hana kena kacau oleh sekumpulan namja. Aku rasa tu pembuli sekolah kot.

"Woiii...tak gentle la kacau yeoja" kata aku sambil berjalan ke arah mereka dengan tangan di dalam poket....or tepat lagi...jalan cara swag.

"Eh2...ade hero pulak dekat sini la" kata salah seorang namja tu. Maybe ketua dan diikuti gelak tawa namja lain.

"Kau tak payah nak buat hero sangatlah...baik korang lepaskan dorang...." kata ku dengan berani.

"Ooo...lepas...okay lepaskan dorang" kata namja itu dan koco2nye mula melepaskan Minhee dan Hana.

"Scoups...tolong saya" kata Minhee. Hana hanya diam dan bersembunyi di belakang ku bergitu juga dengan Minhee.

Love Story⇨S.CoupsWhere stories live. Discover now