HF 11

220 26 0
                                    

De volgende morgen wordt ik blij wakker. De wedstrijd ging goed en Lisa is heel blij. Ik ga aan mijn hooi eten en kijk af en toe naar buiten. Niet dat ik er veel aan heb. Ik ben het enige paard in deze stal...

Teleurgesteld kijk ik naar buiten en zie dat de sneeuw al een beetje weg is en het alweer warmer begint te worden. Gelukkig maar, ik kan niet naar buiten en ik mis de smaak van gras.

Ik hoor de deur opengaan en zien Lisa binnenkomen met een ander paard. Een ruin. Ze zet hem naast me en gelijk beginnen we bij elkaar te snuffelen.

"ik wist wel dat jullie elkaar leuk zouden vinden! Spirit dit is Firefly. Pap heeft me een nieuw paard gegeven. Dit wordt mijn afdeling vanaf nu."

Ze loopt naar de kale muur aan de overkant en pakt de plank die ze daar neergelegt had gister. Ze slaat een spijker in de muur en hangt behendig de plank op.

Daarop zet ze de beker die we gister gekregen hebben en aan de rand het lintje. De krans hebben we aan mijn deur gehangen. Trots kijk ik naar de beker.

Lisa pakt het halster en de longeerlijn en neemt me mee naar de binnenbaan. Ze rolt het touw uit en ik begin rond te stappen. We doen deze training altijd maar een half uur en gaan daarna samen een rondje door het bos, wat ik altijd wel leuk vindt!

Na een half uur rolt Lisa het touw weer op en verwisseld het voor een halstertouw. Dan lopen we naar buiten in de heerlijke frisse lucht. We lopen langs de sportpaarden van Lisa's vader die in een gigantische stal staan. Lisa's stalletje bestaat uit 4 stallen in een kleine schuur.

Ik zie dat alle paarden nieuwsgierig naar buiten kijken, vooral de merries. Enthousiast begin ik heel erg mijn benen op te trekken en aan de teugel te lopen.

"aha een beetje uitsloven voor de merries he?"

Zegt Lisa lachend om mijn gedrag. Onderweg komen we Lisa's vader tegen en Lisa stopt even.

"jaja dat is een mooi paardje, ik had verwacht dat je met Firefly aan de gang zou gaan?"

Zegt Lisa's vader

"haha nee die mag even wennen aan de stal. Ik loop zo toch langs de stal, dan ga ik met Firefly en Spirit. Loop je mee?"

"jaa ik zou wel willen, maar er moet zoveel gebeuren!"

Zegt Lisa's vader klagend

"en als ik nou na de rit overal mee help? Dan gaan we 2x zo snel."

Probeert Lisa hem over te halen

"hmm je maakt de paarden wel goed schoon... Okee ik ga wel mee, maar niet te uitgebreid!"

Zegt hij waarschuwend. 

Zo gaan we naar de stal. Terwijl Lisa's vader Firefly pakt, gooit Lisa het touw om mijn nek en legt de longeerlijn terug. Ik sta even alleen en zie de vader van Lisa het halster bij Firefly omdoen.

We gaan naar het bos en lopen zo even rond. Na een uur gaan we terug. Ik wordt gepoetst en ga mijn stal in, ik eet nog even en ga dan slapen.

Wilde mustang of braaf rijpaard?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu