Io/Isis

161 13 10
                                    

După ce Calisto a fost transformată in constelaţie şi Egina în insulă ,Zeus s-a gândit că a venit timpul să-și găsească noua cucerire.
Așadar a căutat peste tot în lume și la sfatul lui Hermes, a hotărât că singura care merită onoarea de ai fi soție este Io, fiica lui Inahos,un alt zeu fluviu ce își ducea veachul prin Argolia.
A coborât la ea într-o dimineață pe când aceasta se scălda. (al dreacu' pervers) și a "îmbrățișat-o" împotriva voinței ei (a veolato)într-un nor de ceață deansă (un fel de cenzură probabil 😂)
Între timp Hera își căuta soțul peste tot prin Olimp și văzând că nu este nicăieri a aruncat un ochi către pământ unde a văzut norul.  obișnuită probabil cu "strategiile de cenzură" ale soțului a pornit în grabă către el şi a început să-l strige neobosită până când și-a dat seama că poate împrăștia norul (a avut o revelație).
Atunci Zeus speriat să nu fie descoperit a transformat-o pe Io într-o junică și i-a încredințat-o soției sale pentru a scăpa de bănuieli, dar Hera era mai deșteaptă decât credea Zeus.
Ea i-a încredințat-o pe Jo slujitorului său umil, Argus (monstrul acela care are ochiii pe tăt corpul),i-a ordonat s-o ducă pe junică într-un loc unde Zeus să n-o poată vedea şi s-o chinuie neîncetat.
Argus a plecat de îndată ,junica nu avea voie să bea decât apă murdară și să mănânce iarbă uscată.

Trecuseră câteva zile şi Zeus observând blestemele tatălui lui Io şi văzând biata junică chinuită de Argus s-a gândit să-i sară în ajutor. L-a trimis pe Hermes să omoare monstrul şi s-o elibereze.

Astfel Io a scăpat de Argus,dar Hera încă o urmărea, a alergat, alergat şi a tot alergat până a ajuns în Egipt, acolo Zeus a transformato din nou în fată şi ea i-a născut copilul.

Nu a durat mult timp şi regelui Osiris i s-au aprins călcâiele după ea şi a devenit regina Egiptului, dar egiptenii nu au recunoscuto niciodată drept Io. Pentru ei ea a fost regina Isis.

Ămm, da. Nu sunt eu un povestitor așa bun, dar sper totuși că ați înțeles ceva 😂
A deranjat pe cineva micile mele intervenții?

Stiai ca...despre mitologia greaca?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum