Akhirnya ana telah berjaya mencapai result yg cemerlang. Kini dia telah menyambung pelajarannya di sebuah universiti perubatan. Disebabkan sikapnya yang masih pendiam dia merupakan salah satu pelajar yg bijak..walaupun pendiam ana mempunyai ramai dua orang sahabat yg begitu setia. Ana suka membantu oleh itu alia dan sofia yakin dia seorang yang baik..
Walaupun seires kadang2 alai dan sofia perasan ana ingin terseyum semasa mereka berbuat lawak akan tetapi hanya sedikit yg mekar di bibirnya..SOFIA
Korang petang ni kita study tempat biasa eh?? Aku tak paham lah bab sistem saraf ni??
ALIA
OK..ana nak join tak..boleh kau ajar kitaorang..kau tahu tak kau ni Best student tau dalam kelas kita..
ANA.
Mana ade biasa je lah..tu mamat dekat depan skali tu lagi hebat..tak boleh jadi ni kita ke lawan dia fighting!!! Ana berdiri lalu mengangkat tanganya. Sofea dan Alia terkejut dengan sikap ana..ana hanya bersahaja dia tahu kawannya terkejut dengan tindakan dia jauh di sudut hati ana dia amat merinduka saat bergurau senda dgn sahabatnya dulu..mnpukh ana mengubah hidupnya..Mereka bertiga sibuk membincgkan pelajaran mereka..tiba-tiba,"asalamualaikum' ucap seorang lelaki sangat hemsen macam korea tapi maco.."waalaikumsalam" jawab mereka bertiga..disaat ana berpaling ke arah lelaki itu biji mata mereka bertembung antara satu sama lain..disaat itu ana berasa aneh kenapa dia Masih ingin melihat wajah lelaki..astafilallahhalazim" ucap pelahan di bibir ana..
FAWWAS
Allahuakbar kenapa aku bertebar ni. Bisik FAWWAS dalam hatinya..Fawwas diam tidak berbicara jantung berdegup kencang sekali, oleh itu kawanya fahim mengatakan yg mereka ingin belajar bersama kerena tidak faham pasal bab yg baru dipelajari..
Mamat ni kan boleh tahan bijak kenapa tak faham bab saraf ni setahu aku spm dah belajar dah yg asas punya aneh -aneh. Bisik hati ana.
Akhirnya mereka berlima menjadi kawan baik..Alia dan SOFEA lah sibuk melayan kerenah 2 budak ni..bleh tahan buat lawak FAWWAS dengan fahim ni.. semasa empat serangkai itu rancak berborak dan gelak ketawa,satu senyuman terukir di bibir ana dia ingin berkata-kata tapi dia tidak dapat menyusun kata-kata yg ingin diucapkn kerana mungkin dia terlalu pendiam. Pensyarah mengelarknnya bisu kerana jika bertanya di dlm kelas dia hnya dia dn menunjukkan muka tak bersalah..ana..ana..
Semasa ana menunjukkan
senyumanya, sofia berhenti berbicara lalu melihat ana dgn terkejut itulah senyuman pertama yg begitu manis ditunjukkn oleh ana..allahu cantiknya ciptaan mu. Bisik hati FAWWAS..terkejut dgn tindakn rakannya ana menyambung kerjanya dgn muka yg blur dgan hati yg
malu..
YOU ARE READING
masih aku cinta
Romancesuka duka,bahagia dan sengsara. perasaan yang akan dirasai oleh semua manusia. itulah lumrah kehidupan. semua orang takut dan merasa amat sengsara apabila perasaan duka menguasai kehidupan. Ana seorang perempuan yang sangat ceria. boleh dikatakan se...