•Heidi Gerçeği•

153 6 2
                                    


Arkadaşlar farkındamısınız Sahiden de filmde herkesin ayakkabısı varken kahramanımız Heidi kar kış demeden niçin hep çıplak ayakla dolaşırdı dağlarda? Çıplak ayaklı yaparak ona bir tür sevimlilik ve acıklılık efekti katmak istediklerini sanmıştım. Lakin hiç de öyle değilmiş.

Heidi'nin çıplak ayağında gizlenen çök önemli bir sırrın, daha doğrusu modern ayıbın perdesini açtığı için mutlaka okunmalı.

Heidi'miz bir "Verdingkinder"miş. "Verdingkinder" de ne mi? "Sözleşmeli çocuk" diye çevirebilirmişiz Türkçeye.

Johanna Spyri, 53 yaşında yazdığı Heidi aracılığıyla, çıplak ayaklı çocuklar gerçeğinin üzerindeki toplumsal sır örtüsünün bir ucunu kaldırmıştır. Küçük kahramanı aracılığıyla, doğaya, insanlara, hayata Alpler'in öksüz kızının gözüyle bakarken, bütün Verdingkinder'lerin çocuk dünyalarına ve duygularına dikkat çekmeye çalışmıştır. Heidi, İsviçre'nin toplumsal tarihinde hatırlanmak istenmeyen bir gerçeğin simgesidir ve onun çıplak ayakları bugün çocuklara karşı işlenmiş bir suçun yarattığı utancın üzerinde koşuyor. Heidi çıplak ayaklıydı; çünkü çıplak ayaklar, erkek ya da kız bütün "köle çocukları" diğer çocuklardan ayıran keskin uçurumun simgesiydi.

Heidi'nin saf çehresini, elma gibi yanaklarını ve çıplak ayaklarını bu acı gerçeğin fonunda yeniden düşünün bakalım, ayakkabıları olan Peter'i, Clara'yı ve dedesini de.

Avrupa'nın göbeğinde hem de 1974'e kadar çocuk köleliği kurumu devam etmiş ve daha da acısı, Johanna Spyri'nin gözümüze sokmak istediği bu gerçeğin farkına varacağımıza, Heidi'nin ayaklarının neden çıplak olduğunu sorgulayacağımıza çizgi filmin büyüsü karşısında uyumuşuz, uyutulmuşuz.

Gerçekten de tuhaf bir yaklaşım.Heidinin ayaklarının çıplak olmasının altında yattığı bu gerçek nasıl bilinebilirdi?

Not: inanmıyorum.com sitesinden alıntıdır

Çizgi Filmler ve GerçekleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin