Seminggu kemudian
Demam jungkook beransur pulih.. Jungkook berada di meja kerjanya menyiapkan proposal yg tertangguh selama dia sakit.. Dia mendapat email dri assistant nya tadi bahawa esok akn ade pembentangan pada klien baharunya..
Seharian itu, Jungkook menyiapkan kerjanya.. Makanan dan minuman diberikan Min Hee tanpa disuruh oleh jungkook.. Jungkook hanya membiarkan shj dan mkn makanan tersebut..
Pada Min Hee, dia merasakan Jungkook dah mula syg dkt dia, sbb sepanjang tempoh Jungkook demam, Min Hee dilayan dgn baik.. Mengikut arahannya dan mcm2..
Tpi pada Jungkook, dia masih tidak menyukai Min Hee..
-
Jungkook : Finally!! Siap pon.. Okkay kemas then turun mkn...
Jungkook mengemas meja kerjanya yg berselerak dan dipenuhi dgn kertas. Dia mengumpul nya semua sekali dan memasukkannya dlm envelope.. Sebelum dia meninggalkan meja kerjanya itu, dia tidak lupa meletakkan envelope itu di dalam laci..
Jungkook membuka laci yg terdapat di meja kerjanya itu dan memasukkan envelope tersebut dalam laci itu.. Kemudian, dia turun ke bawah dan makan malam bersama dgn Min Hee..
di meja makan
Min Hee : Dh siap ke semua kerja Oppa?
Jungkook : Uhm dah..
Min Hee : Okkay *Min Hee menghudangkan mknn kepadanya*
Jungkook : Okkay khajaa kita mkn..Min Hee dan Jungkook mkn dgn penuh berselera
SKIP
Keesokan paginya Jungkook pergi ke pejabat dan terus ke bilik mesyuarat.. Setibanya di bilik mesyuarat, dia terus membentangkan kertas kerjanya pada klien baharuhya..
Di rumah, Min Her mengemas bilik nya. Dia mengutip bajunya yg kotor utk dicuci.. Sebelum dia melonggokkan kesemua bajunya di dalam mesin basuh, tidak lupa juga dia utk mengambil skali baju Jungkook..
Min Her pergi ke bilik Jungkook.. Bukak shj pintu bilik itu, Min Hee tergamam melihat sekeliling bilik itu
Ianya bersepah! Min Hee menggelengkan kepala melihat keadaan di bilik Jungkook..
Min Hee : Aigoooo bersepahnya bilik oppa..
Min Hee pon memulakan mengemas bilik Jungkook.. Dia mengutip baju Jungkook dahulu dan masukkan ke dalam bakul yg tersedia..
Selepas itu, dia mengemas katil Jungkook tg tidak teratur.. Dia meletakkan bantal yg berada di atas lantai di atas katil, dan membetulkan. comforter yg bergumpal..
Selepas itu, dia mengemas di atas meja kerja nya yg dipenuhi dgn kertas2 putih. Dia mengumpul di satu tempat.. Yg mana ada envelope, dia meletakkan di dalam laci..
Min hee dh pon mengumpulkan semua envelope yg ada, dia pon membuka laci yg paling bwh, dia pon meletakkan di dlm laci itu..
Sebelum dia meletakkan envelope2 tersebut di dalam laci, dia ternampak satu envelope yg bertulis namanya.
Min Hee curiga.. Dia mencapai envelope tersebut dan meletakkan envelope yg lain ke dlm lci.
Dia menutup laci tersebut dan menarik kerusi yg ada dan duduk..
Min Hee : Surat ape ni? *Min Her pon mengeluarkan surat yg ada di dalam envelope tersebut*
Dia membaca isi kandungan surat tersebut, dan secara tiba2 air matanya mula jatuh turun ke pipi secara perlahan2 dan makin lama makin banya yg jatuh..
Surat yg dipegangnya itu terlepas dri genggamannya..
Min Hee : //Oppa nak ceraikan Min Hee..//
Min Hee segera mencapai kembali surat itu dan memasukkan semula dalam envelope!! Dia menyeka air mata nya dan keluar dri bilik Jungkook dgn perasaan yg sangat2 terluka..
Min hee ke biliknya dan mencapai telefon nya.
Dia membuat video call bersama kawan baiknya..
Min Hee : Yunaaaaaaa Annyeongg
Yuna : Annyeongg.. Wae tiba2 video call ni?
Min Hee : Aniyaa.. Aku rindu kau je..
Yuna : Kau x cukup tidor ke Min Hee?
Min Hee : X de lah kenapa?
Yuna : Mata kau
Min Hee : Mata aku? Kenapa?
Yuna : Sembab je aku tgk.. Kau kenapa?
Min Hee : X de pape
Yuna : Yeke ni?
Min Hee : Yelahh..
Yuna : Are you sureee?!
Min Hee : Yes im surre..
Yuna : Boleh percaya ke?
Min Hee : Tak 😌
Yuna : Wae2? Kau ade masalah ke ni? Cerita lah
Min Hee : *menunjukkan surat cerai drpd Jungkook* :'))
Yuna : Surat ape tu?
Min Hee : *mendekatkan surat itu ke camera hadapan yg tertulis 'Surat Akuan Penceraian'
Yuna : *terkejut* MWOOO!!
Min Hee : Yunaaaaa 😩😩 Aku buntu!! Aku x thu nak buat ape!! Aku syg dia Yuna!! 😭😭 *Air mata nya jatuh dgn deras*
Yuna : Bila dia bagi dkt kau ni?
Min Hee : Aku jumpa tdi dlm bilik dia.. Waktu aku kema bilik dia .. Yunaaa help meeee Yunaa!! I love himmm!!
Yuna : Okkay2 cool down.. Ape kata kau nyorokkan kertas tu dari pengetahuan dia.. Nnti dh lme2 myb dia lupa
Min Hee : Hmmm nae.. Yuna aku off dululah!! Annyeong chingu!! I miss you
Yuna : Nadoo.. Take care annyeong!!END VIDEO CALL
Selepas tamat video call bersama Yuna, Min Hee ke katil dan menangis lagi!! Lama kelamaan dia tertidur dgn sendirinya..
SKIP
Petang
Jungkook pulang dri pejabat.. Dia memarkingkan kereta di halaman rumah dan menjinjing beg kerja masuk ke dalam rumahJungkook : Dah balikk..
Sunyi sepi
Jungkook : Min Hee?
Senyap lagi
Jungkook : Dkt bilik kot
Jungkook mendaki ke biliknya utk meletakkan brg2 yg dibawa. Selepas itu dia ke bilik Min Hee, Jungkook mengetuk pintu bilik dan memanggil nama nyaJungkook : Min Hee?
*klik - pintu terbuka*
Jungkook : Tidor ke?
Min Hee : Eo Oppa? Dh blik? lama ke?
Jungkook : Aniyaa baru je balik.. Tidor eh? Kalau tidor sambunglah..
Min Hee : Mianhaee.. Oppa nak mkn?
Jungkook : X pelah.. X pyh.. Aku x lapar lagi..
Min Hee : Uhm naee..
Jungkook perasan perubahan mata Min Hee
Jungkook : Wae mata sembab? *mengusap matanya*
Min Hee : *menepis tgn Jungkook* Aniyaaa.. Nan kwaenchana..
Jungkook : Ouh okkay *melihat tgnnya yg ditepis oleh Min Hee* Mlm nnti dinner luar tau..
Min Hee : NaeeTBC
YOU ARE READING
✅ Divorce [J.J.K FF]
FanfictionJungkook x pernah bahagia dgn perkahwin yg diaturkan oleh parents nya bersama Jung Min Hee!! Baginya Jung Min Hee adalah mimpi ngeri yg datang dlm hidupnya dan menghancurkan semua harapan nya utk sepanjang hidup.. Selama 2 tahun perkahwinan mereka...