Ráno som sa zobudil na zvuk, ktorý som nedokázal hneď identifikovať. Obzrel som sa po izbe. Maxova posteľ bola prázdna. Zhodil som zo seba prikrývku a nohy položil na zem. Znova som započul ten zvuk. Pozrel som sa za ním a prekvapene zistil, že ide od môjho nočného stolíka. Všimol som si papierik položený rovno na mojich hodinách. Schmatol som ho a začal čítať.
Milý Danko,
išli sme na pizzu. Nechceli sme ťa budiť, pizzu ti donesieme. Nechali sme ti doma Lilku. Zatiaľ spí keď sa zobudí postaraj sa o ňu prosím ťa. Prídeme o 15:00.Otec a Janka ( mama )
PS. Ľubime ťa
Naštvane som si odfrkol. Ževraj mama. Ževraj na pizzu. Úžasne, teraz budem mať studenú pizzu a musím sa starať o malú. Zrazu som znova počul ten zvuk. Pozrel som sa na stolík a tam bola malá vysielačka. Už som to pochopil. Určite poznáte také tie vysielačky, ktoré dáte jednu k bábätku a druhú si zoberiete aby ste počuli keď plače. Tak toto bola jedna z nich. Otrávene som vstal a pozrel na hodiny. Bolo 11:55. Zaklial som. Museli odísť pred chvíľkou. Pobral som sa do kúpeľne a potom za Lili. Dal som si poriadne na čas kým som otvoril dvere a vošiel do spálne. Ležala v postieľke a potichu mrnčala. Už som sa o ňu viac krát staral. Keď išla Maxova mama preč, často som mu pomáhal s Lili aj s dvojičkami. Vlastne som sa o nich staral viac ja ako Max. Jemu to nikdy s deťmi príliš nešlo. Opatrne som si ju zobral na ruky a šomrúc sa pobral dole. Po atómovej bombe v jej plienkach sa mi ju konečne podarilo uložiť na stoličku pre deti. Zobral som si detskú výživu, ktorú mi tam pre ňu nechali a snažil som sa ju nakŕmiť. Naštvane som na ňu zazeral za to, že mi zničila deň. Nabral som si na lyžičku ten oranžový sajrajt a otrávene povedal: ,,Ham."
No Lili nemala v pláne zjesť to. Kyslo na mňa pozrela a odmietala otvoriť ústa. Keď sa mi podarilo nasilu to do nej vtlačiť ona to iba vypľula. Čo teraz s ňou? Zrazu som dostal nápad. Zdvihol som sa aj z výživou a prišiel k chladničke. Tam som sa tváril, že vyberám niečo iné. Tak aby to nevidela som zobral naspäť tú istú výživu a namiesto toho aby som to tlačil do nej som si dal za lyžičku ja. Lili na mňa iba zvedavo pozerala. Dal som si druhú a prekvapene zistil, že to vlastne chutí naozaj dobre. Keď som si začal vkladať do úst tretiu Lili sa za ňou začala načahovať.
,,Papať. Papať." nahlas mrnčala. Uškrnul som sa a posunul výživu k nej.
,,Chceš?" spýtal som sa a načiahol k nej ruku s lyžičkou. Ona sa usmiala a otvorila ústa. Natešene som jej do nich vložil jedlo. Nakoniec som musel ešte vyškriabať cely kelímok. Keď dojedla rozhodol som sa niečo si dať aj ja. Do misky som si dal cereálie a nalial k ním mlieko. Lili sa začala naťahovať aj za mojim jedlom a tak som aj jej nasypal trochu do misky. Veselo chrumala zakiaľ som ja raňajkoval. Keď som dojedol, zložil som ju na zem. Rozmýšľal som čo s ňou budem robiť ďalej.
YOU ARE READING
Môj sakra divný týždeň
Short StoryAhoj, volám sa Daniel Print a toto je môj prí... ,,Čo sa smeješ!?" spýtal som sa Maxa, ktorý sa od smiechu váľal po zemi. ,,To myslíš vážne?" povedal cez chichotanie a ukázal na môj monitor z rozpísaným príbehom. Zamračil som sa, ale on pokračoval...