Kad(?)?

57 6 3
                                    

" Untuk exam kali ini, saya mahu kamu semua lulus subjek ni. Kalau tak saya akan potong markah assignment awak. Lagi. " ugutan kejam Cikgu Kim terngiang ngiang dalam kepala. Macam aku tktau ayat last dia tuju kat aku. :'DD

n.tae
okai cikgu kim ugut bhai hua hua nak nangish

n.taebby, sususujii, henber89, féi, llamaqueen, kyerim, jwoo, kimtiang, pjungsoo, khchul

n.taebby: meh jagi nangish kat oppa meh.
sususujii@n.taebby: e
henber89: chayanghae :*
sususujii@henber89: EEEEE

ku redo ada fl ceni ;'DD

ha moh ler study kang kena dengan Cikgu Kim tak ke naya. Lalu aku pun amik buku teks 'Fizik' di rak yang tersusun kemas itu pft.

Belek punya belek untuk cari muka surat yang dituju, sampai muka surat 143, ada sehelai kertas. Aku pun plik lah sebab sebelum ni mana ada aku letak apa apa kad dalam buku ni. oH-

Flashback

"Weh kau tngok tak Love In The Moonlight semalam? Hua Byeongyeon aku kena panah! Huaa *lap fake tears*" Suzy, dengan bersemangat cerita tentang drama kegemarannya. "Aku tak dengar aku tak dengar aku tak dengar" kataku sambil menutup kedua dua belah tangan ke telinga sebab belum tengok lagi. Mana boleh spoil. Tak best!

Hari ni hari Rabu. Aku dengan Suzy bertugas jadi fasi blok form4. Budak budak ni dahle bising konon sambutan 'Sweet 16' bagai. Eh kau exam akhir tahun pun belum nak acah bebas. HAHA.

"Weh weh! Tengok koridor ni! Kotornyaaa. Ni loji sampah ke koridor sekolah do." Suzy tunjuk di satu bahagian kaki lima berdekatan kelas.. Ha 4B. Budak Suzy ni dah kalau bab kebersihan memang dia ah. "
Dah dari kau bising jom bersihkan nanti  Cikgu marah kita lak."

Lalu aku dan Suzy pun mengemas lah kaki lima tu. Aku dengan tangan yg penuh dengan plastik sampah ke arah Suzy, ttbe,  "aishhh! Apa nk langgar orang! Takde mata ke apa!" Suara ni macam aku pernah dengar.. tapi, dekat mana eh?

"Woi Irene! Apa yg tercegat lagi kat situ- Oooh! Budak tu laluuuu! Woi! Woi kau sedar tak ni?!" Suzy menepuk bahu aku yang sedahng berangan lol. "Hah? Mane ada." Aku menafikan. "Ha yelah. Jom. Waktu kita dah nak habis." Suzy sambil mengampi beberapa plastik sampah tadi. Sayang gak eh dia kat aku.

"Kau pegi dulu. Tali kasut aku tercabut!" "OK!!" aku pun melutut untuk mengikat tali kasut. Haih masa ni jugak lah nak tercabut. Mesti masa terlaggar dia tadi hm. Eh- ada kad lagi haih. Pebende la budak budak ni buang sampah merata -.- eH- kertas(?) apa ni. Hm simpan dulu lah.

Aku pn simpan dalam poket seluar aku. Okay, masa untuk angkat sampah. Haih.

Sampai ke Kelas (waktu Fizik)

Ha mana kertas tadi eh. Kalau boleh nak tengok sikit elelelele. Aku pn meraba poket. Ha jumpa pun! Okay meh kita tengok apa benda ni-

"Bangun!~" ketua kelas membeei arahan bahawa cikgu sudah masuk. Shit. Aku pun cepat cepat selitkan kertas tadi dalam buku teks.

BYE

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 26, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[H]  ID - •w.j.h•Where stories live. Discover now