Ystävät

20 3 2
                                    

Ystävät ja kaverit ovat elämässä suuri asia. Niiden olemassaolon tärkeyttä ei aina muista, kunnes huomaa olevansa aivan yksin. En luokittele ystäviäni mitenkään paremmuusjärjestyksen, ei se olisi mahdotonta. Luokittelen heidät kuitenkin viiteen eri ryhmään. Johonkin ryhmään kuuluminen ei tarkoita, että olisi parempi kuin toinen. Kuitenkin ystävä on mielessäni kaveria läheisempi, mutta poikkeuksia löytyy paljon tässä jaottelussa.
Näitä eri ryhmien jäseniä yhdistää se, mitä he ovat elämässä minulle opettaneet.

1) Ystävät, joita kiinnostaa ja jotka välittävät. Näitä ihmisiä on oikeasti tosi vähän ja vaikea löytää. Ihmiset ovat usein erittäin mukavia ja käyttäytyvät usein ensimmäisillä tapaamisillaan näin. Heidän kanssaan voi myös olla, että olette parhaat ystävät aina, kun näette. Moikkaatte toisianne, vaikka olisitte kenen tahansa seurassa. Kuitenkin voi olla, että ette viestittele ollenkaan tai ainakin hyvin harvoin keskenänne. Te vain tiedätte, että heti kun tapaatte, teillä synkkaa ja että heidän kanssaa vietät elämäsi parhaita päiviä.

2) Ystävät, jotka haluavat välittää, mutta jotka eivät aina näytä olevansa oikeasti kiinnostuneita toisen asioista. Jotkut kutsuisivat näitä epäystäviksi, mutta minulle he ovat ystäviä. Vaikka nämä henkilöt loukkaavat joskus juuri sillä, että eivät osoita kiinnostusta, ovat he kuitenkin yleensä saatavilla, kun apua tarvitaan. Esimerkkinä näiden ystävien kanssa ovat keskustelut. Teillä saattaa olla maailman syvällisimmät keskustelut kahdestaan tai ihan pienessä ryhmässä. He antavat sinulle puheenvuoron ja kuuntelevat, mitä sinulla on kerrottavana. Kuitenkin isommassa ryhmässä tai tiettyjen ihmisten kanssa sinun puheesi jää muiden äänien alle ja sinusta tuntuu kuin puhuisit seinälle. Kuitenkin he merkitsevät sinulle jotain niin paljon, ettet halua luopua heistä ihan vielä.

3) Seuraava kategoria sisältää kavereita, jotka ovat kiinnostuneita, mutteivät oikeastaan ole kovin läheisiä. Heitä kiinnostavat asiat, joita olet tehnyt ja mitä sinulle kuuluu. Heille ei kuitenkaan kerrota, mitä oikeasti tuntee sisällään, vaan sen mitä haluat näyttää kenelle vain. Heille kuitenkin voi uskoa joitakin salaisuuksia, ei kuitenkaan liikaa. Jos ei oikein luota tällaiseen ihmiseen, ei aivan syvimpiä asioita heidän kanssaan kannata jutella. Heidän kanssaan voi pitää hauskaa, tiedätte toisistanne jotain, mutta joka kerta, kun juttelette (ei kovin useasti), saatte tietää toisistanne jotakin uutta.

4) Tässä kategoriassa ovat kaverit, jotka vain ovat elämässäsi. Heidän kanssaan olet pakollisesti kanssakäymisissä ja teitä yhdistää jokin asia esimerkiksi koulu. He ovat juttuseuraa vain tilanteissa, kun se on aivan välttämätöntä. Tiedätte luultavasti toistenne harrastukset, ehkä jotain perheestä, ainakin toistenne nimet. Nämä ihmiset ovat kuitenkin usein kaikkein opettavaismpia. Kun he satunnaisesti reagoivat sinuun tai käyttäytyvät sinun ja erilaisten ihmisten edessä tietyillä tavoilla, he opettavat paljon itsestään. Heistä saattaa vain seuraamalla löytää aivan uusia asioita, uusia tarinoita.

//Tässä on nyt eka osio tästä kokoelmasta. Loput osat tulevat olemaan aika samantyyppisiä; niissä ei ole selkeää punaista lankaa eikä niistä ehkä ymmärrä sanaakaan. Tai sitten ymmärrät täysin, nää on siis suoraan aivoista.

There's a hurricane inside my brainWhere stories live. Discover now