Hoofdstuk 1

314 7 0
                                    


'Zo, eindelijk even rust.' Na een lange dag school plof ik op de bank met een koekje en een glas water. Ik prop het koekje naar binnen zodat ik gauw mijn mobiel kan pakken. Na school check ik altijd zo snel mogelijk de social media van Shawn. Ik heb al een paar jaar een huge crush op hem. Het begon toen ik hem op Vine ontdekte en sindsdien ben ik hem niet uit het oog verloren. Ik heb het gevoel dat we zo veel gemeen hebben. Ik zou zo ontzettend graag vrienden met hem zijn en, nog liever, zou ik willen dat we een relatie hebben. Maar dat is bijna onmogelijk. Hij zou me nooit zien staan tussen alle andere meiden. Tenslotte ben ik ook maar heel gewoon. Maar toch geef ik de hoop niet op. Iets in me zegt dat we soul mates zijn en dat dat ooit naar buiten komt. Maar ik moet ook realistisch blijven, dus ik hou zeker mijn ogen open voor andere jongens. Alleen nu weer even focussen op Shawn. Eerst open ik Instagram. Ik hoef niet eens meer zijn naam in te typen in de zoekbalk, Shawn staat bovenaan mijn recente zoekopdrachten. 'Shit, geen nieuwe foto', mopper ik. Dan Snapchat maar proberen. Ik heb net op het icoontje gedrukt wanneer ik post op de mat hoor vallen. Ik weet niet hoe snel ik op moet staan en in de haast gooi ik mijn mobiel niet op de bank, maar op de grond. Het dringt niet tot me door. Ik zie een stapeltje post liggen en zoek naar een envelop met mijn naam erop. 'Aaaaah laat dit hem zijn alsjeblieft', schreeuw ik. In mijn handen heb ik een envelop, aan mij geadresseerd. Ik scheur hem open en ja hoor, een ticket. Voor een concert. Van Shawn Mendes. Ik gil het uit van plezier en maak een vreugdedansje. 'Het is gelukt, joehoeee!' Ik wil zó graag naar zijn concert. Maar de kaartverkoop ging ongelooflijk snel en alsof het niet erger kon, liep de laptop ook nog vast. Daar ging mijn kans. Elke dag heb ik het internet afgestruind op zoek naar een kaartje. Afgelopen donderdag had ik eindelijk een ticket gevonden, op Marktplaats. Het zag er betrouwbaar uit en ik moest het er gewoon op wagen. En het kaartje is dus echt, want ik heb hem in mijn handen. En dan dringt tot me door dat ik morgen dus Shawn Mendes ga zien. De enige echte Shawn Mendes. In levenden lijve. Ik heb bijna al zijn interviews gekeken, ken al zijn liedjes van voren naar achteren uit mijn hoofd en ik heb zelfs een kussensloop met een foto van hem erop. En nu ga ik hem eindelijk in het echt zien. Niemand van mijn vriendinnen is fan van hem, dus ik ga alleen. Maar dat kan me eigenlijk niks schelen, zolang ik hem maar kan zien. Ik ga zitten en app mijn beste vriendinnen dat het me gelukt is een ticket te bemachtigen. Na een half uurtje geappt te hebben komt mijn moeder binnen. 'Joehoe, ben thuis!' Roept ze. Dat doet ze altijd, terwijl ze weet dat ik toch wel in de kamer zit. Maar het is ook wel lief van haar. Ze opent de deur die de gang van de kamer scheidt en ik spring op. Wapperend met het ticket ren ik naar haar toe. 'Mam mam mam mam kijk wat ik heeeeeeb!' Ik moet mezelf dwingen stil te staan zodat ze kan zien wat ik vast heb. 'Ah Dée wat goed, het is je gelukt!' roept ze. Ze geeft me een knuffel. Als ze zich losmaakt uit de knuffel houdt ze zachtjes mijn bovenarmen vast. 'Nu moet ik zeker anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden hè?' Ik giechel. 'Tja, maar jij bent zo lief, dat doe je wel toch?' Ze lacht en laat me los. Plagerig woelt ze door mijn haar terwijl ze 'ja hoor schattenpatatje' zegt. 'Thanks mam.' Ik loop weer terug naar de bank en doe een poging tot mijn huiswerk, wat lastig is aangezien ik nog steeds lig te stuiteren. Letterlijk en figuurlijk. Na het avondeten zeg ik tegen mijn ouders dat ik een douche neem en daarna ga slapen, zodat ik genoeg energie heb voor morgen. Het zal nog wel even duren voordat ik in slaap val, dus ik kan er maar beter op tijd in liggen.



Complete! Dreams do come true (Shawn Mendes fanfiction Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu