Prolog

6 2 0
                                    

Haa..

Tengok tu,pagi-pagi lagi aku dah mengeluh.

"ha,pehalnye tu?".roomate aku,sofea aka pia tanya lepas dua tiga kali aku ulang perbuatan yang sama.

"asal cuti sat sangat?"

"asal hang tanya soalan bodo ni?cuti sebulan kot..tak cukup lagi ka?"

"ouch!bodo hang panggil aku..".aku pura-pura terasa sambil pegang dada.

"cepat la sikit bersiapnye tu..takkan nak kene denda datang lambat hari first kot.kita dah form 5,hang tau dak..patutnya kite lebih.."nyot nyet nyot nyet.

Aku sarung tudung cepat-cepat dan pakai kasut.

"dah siap da ni,jom jom!".aku pedulikan bebelan dia.macam makcik dia ni.

Dia jeling je aku sambil pakai kasut.

"amboi..berputaq bijik mata tu satgi".aku sengih.

Lepas pi breakfast kat DM,kitorang turun tangga asrama cepat-cepat(kami dok kat atas bukit).dua tiga kali jugak le nak tergolek..Lama sangat ke sebulan sampai kaki ni dah lupe nak turun tangga dengan penuh skill?

"hang kelas ape?".pia tanye aku sambil kami mengusyar-ngusyar senarai nama dan kelas yang tertampal pada papan kenyataan.

"cam tahun lepas..5 Elit..hang?"

"tahun lepas hang form 4..ape yang samenye?".pia try buat lawak.

"ok,pia..ok"

"aku kelas 5 Aktif"

Aku just angguk and kitorang berjalan masuk line kelas masing-masing kat dataran kejat.masuk-masuk je kelas udah nampak bala.haih..dia ni kelas ngan aku ke?aduih..

Ha,nampak tak tu?aku tak buat ape-ape pon da kena jeling.pehal entah dia ni..malas aku..

"stone dah mai"

"pelik ah dia tu..tak paham aku"

Aku lalu depan dorang ngan muka tak ambik kesah.

'buat bodo..buat bodo'.aku pesan dalam hati.

Aku yang patutnye tak paham.apahal dorang nak menyebok sangat?

Dorang iaitu...

Lelaki.

PenawarWhere stories live. Discover now