Kapitel. 1

8 2 0
                                    

|Hannas Perspektiv|
Alarmets ljud skär genom det tysta rummet. Irriterat öppnar jag ögonen och sträcker mig efter mobilen. Jag hade ingen lust att gå upp men vad ska jag göra? Skolka? aldrig.. Inte första dagen iallafall. Sakta drar jag mig själv upp för att hitta något att ha på mig. Jag kollade i min garderob och hittade en vanlig vit tröja och ett par blåa jeans. Ja, en väldigt basic outfit. Jag gick snabbt iväg till mitt sminkning och sminkade mig väldigt basic också. Jag gillar basic okej? Jag använde bara concealer, puder, mascara och fyllde i mina ögonbryn lite och borstade snabbt igenom mitt hår. Jag behövde oftast inte göra något med mitt hår. Jag gillar att ha det naturligt platt och utsläppt. När jag var klar gick jag ner för trappan till köket, där stod mamma och lagade pannkakor.
"Godmorgon älskling"
"Godmorgon mamma.."
"Trött?"
Mammas röst var alltid så lugn vilket alltid fick mig att slappna av.
"Ja..."
"Ha en bra dag i skolan nu!"
Jag gick och tog på mig mina vita conevers , min jacka och tog med min väska.
"Hejdå"
Skrek jag och stängde dörren och började gå mot garaget för att hämta min moppe. Jag rotade i väskan och drog upp nycklarna och vred om sedan åkte jag iväg mot skolan. Det kändes så ovant att se samma väg, samma skola igen efter sommarlovet. Visst det låter som om det vore flera år sedan jag var här men ni fattar! När jag kom fram till skolan stod alla där. Jag parkerade moppen och började gå mot skolans ingång. I hallen stod mina 3 bästa vänner Stephanie, Amber och Jade.
"Hej! Hur är de? Det var så långe sedan!"
Amber var nog den jag hade bäst relation med. Visst vi alla hade bra relation men jag och Amber hade känt varandra längs och vi var verkligen bästa vänner.
"Hej! Ja det har varit bättre.. Jag vill ju helst vara hemma tho, hur mår du?"
"Jag mår bra"
~Skolklockan ringde~
"Jag måste dra till No"
"Jag till matte"
Svarade Amber kort tillbaka med det där leendet som alltid fick mig att skratta även om jag var ledsen
Jag nickade till svar och vi alla skildes åt.
Då börjar en timme av tråkigheter...
--------------------------------------------------
Hej! Hoppas allt är bra med er? Ja.. jag skriver typ nya böcker 24/7 men den här tror jag kommer bli så sjukt bra! Detta var ett kort kapitel men tycker ni att jag ska fortsätta så kan ni gärna kommentera. Glöm inte och rösta heller så blir jag så sjukt glad! Ha det så bra så ses vi.
Xoxo M.N❤️

Don't fall for the playerWhere stories live. Discover now