Kapitel. 2

2 0 0
                                    

|Hannas perspektiv|
Jag hade precis slutat skolan och var påväg ut till moppen när det plinga till i mobilen
Amber<3 15:02:
Jag fick nyss reda på att det är fest imorgon hos David! Hänger du på?
Jag 15:03:
Okej, visst jag kan väll hänga på. Kommer du hem till mig så drar vi dit tillsammans? Kl 10?
Amber<3 15:05:
Visst kommer 10. Ses<3
Jag tog ut moppe nycklarna och åkte sakta hem. När jag skulle öppna dörren var den låst, är ingen hemma? Jag drog upp nycklarna och låste upp.
"Hallå?"
Nepp, ingen hemma. Igen. Jag tog av mig alla ytterkläder och gick upp till mitt rum. Jag bytte direkt om till mjukiskläder och satte upp håret i en messy bun. Plötsligt knackade det på dörren, konstigt? Jag gick ner för trappan och öppnade dörren. Pulsen öka och mitt hjärta började slå fortare. varför vet jag inte, det var bara något som inte kändes rätt. Där stod han.. han som krossade mitt hjärta,han som lämnade mig ensam..även fast det var 1 år sedan, så gör det så ont att se honom igen.. men vad gör han här? Vad vill han mig? Han var otrogen så det är ganska obviously att han inte ville ha mig, eller?
"Hej.."
"Vad gör du här?"
Jag lät nog ganska dryg men jag har inte förlåtit honom än..
"Jag ville bara veta om du har förlåtit mig än? Jag vet att det jag gjorde var idiotiskt.. men jag var full.. förlåt.."
"Kom igen.. den har jag hört många gånger. Släpp det, det är 1 år sen nu. Jag har gått vidare"
Jag visste att jag lät osäker när jag sa det, men hade jag verkligen gått vidare? Gör det fortfarande så ont att se någon som man har kommit över?
"Jag vill bara veta om du..."
Jag smällde igen dörren, jag ville inte höra något mer. Han var den sista jag ville prata med.. jag bestämde mig för att ringa amber.. jag behöver prata.

RING RING
"Hej det är amber"
"Hej.."
"Vad har hänt Hanna?"
"Han.. han"
Jag kunde inte hålla mig.. jag brast ut i gråt..
"Hanna.. jag vet det gör ont, men sår läker med tiden."
"Jag vet.. tack amber"
"Försök att inte tänka på det, imorgonkväll så ska vi ha roligt!"
"Du har rätt, ringer dig imrogon!"
--------------------------
Sry för kort kapitel men jag har ganska mycket i skolan tex NP=nationella prov🖕😂 men hoppas ni gilla kapitlet o jag lovar att jag ska uppdatera mer!
Xoxo M.N❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Don't fall for the playerWhere stories live. Discover now