Ben Elif. Suudi Arabistan'ın Sudan şehrinde doğdum. Annem Kahireli; Alya, Babam Türk; Muhammet Ali'dir. Babam annemle ticaret için Kahire'ye geldiğinde karşılaşmışlar. Bana soracak olursanız onların gerçekten çok güzel bir hikayeleri var. Sonra sizlerle paylaşacağım bunu. Neyse... Doğduğum günden 10 yaşıma kadar hep el üstünde büyüttüler beni! Allah onlardan razı olsun. Biz geniş bir aile olduğumuz için villada büyükbabamlar ve amcamlarla kalırız. Bu villa, büyükbabam tarafından yaptırılmış ve adına da " Elif" konulmuş. Annemle babam da evlenince adıma Elif koymuşlar. Bu benim çok hoşuma gitti. Koskoca villanın ismini taşıyorum sonuçta. Tabi çok lüks bir villa olsa da huzur önemlidir. Bazı kişiler bunu asla anlamaz. Huzuru zenginlikte ararlar ve sonları da seçtikleri gibi acı olur. Benim bir kuzenim var. İnanın o kadar uyuz o kadar gıcık o kadar öküzdür ki görünce böyle kan damarlarım yolunu şaşırır o derece. Adı; Osman Abdullah. Biricik Ramazan Amcamın çocugu.... Beni her gördügünde dalga geçer. Saçlarım onun için bir baş belasıymış durmadan uçuşuyormuş... Yapıklıymışım... Hahaha ne komik!!?!? Aldırış bile etmem ama ben de ona kıvırcık derim. Sinir bozucu kıvır saçları var. Kabarık ve düzensiz. Aynanın karşısına geçer dalga geçmemem için kıvır saçlarını düzleştirirdi. Sözlerime aldırış etmez gibi yapar ama aslında gizlice sözlerimi yapardı. Benle aynı yaşta ama benden 9 ay büyük. Onun için hep bebek lafını duymuşumdur ondan. Beni beş yaşlarımda hep ağlatır, saçlarımı yolar ve hatta yapıştırıeda sürerdi. Onun yüzüne bir iki hafta saçımı açamadım.. Onunla evin içinde olan kavgamız en cok dedemin dikkatini çeker ve ikimize cezalar verirdi. Bir keresinde çocuklarla oynarken osman bana saklanmamı söylemişti. Bende oyun sanıp saklandım. 1 saat bekledim. Hatta içimden beni bulamiyorlar ki dedim ama sıkılıp yerimden çıktığımda meğerse onlar körebe oynuyorlarmis. Osman benle oyun oynamıs. Yerimden çıktığık gibi ebe olan osman'ın yanına gittim. O gün onu öyle bir itekledim ki "Senden Nefret Ediyorum! Bundan sonra kuzenim falan degilsin kötü kalplisin! " dedim ! Ağlayarak uzaklaştım. Ben daha ilerlerken arkadan "Saf Elif Salak Elif! " dediler. Ağlamam daha da arttı. Yere düşen osman da "Kesin artik tamam tadında bırakın " dedi. O günün aksamı da birsey diyemeden hemen eşyalarımızı toplayıp ayrıldık. Babamın ticaret işi için 5 yillıgına yine Kahire' ye gitmemiz gerekti. Osman, valizimi toplarken benden ozur dilemişti ama ben bişey demeden gitmiştim. O zamanlar yedi yaşlarindaydik. Aradan 5 yïl geçti ama babam Kahirede 5 yil daha kalmamızı, emekliliğini beklememizi istedi! Ben 5 yıl takvimleri sayarken 5 yıl daha kalacaktık. Of ...!! O 10 sene içinde çok degistim. Kendimi hiç olmadiğım kadar guçlü ve dimdik hissediyorum. En sevdiğim ders te matematik. Midesiz deyin bana ama matematik benim hayatım... 10 senem matematikle çabuk geçti. Sudan' a dönmek için sabırsızlaniyorum derken sonunda dönüyoruz Sudan'a. Biz yokken cok şey degisti kesin! Gittiğimde 7 yaşımda olan ben gelirken 17 yaşımdayım. Neyse şehre geldiğimizde çok kötü bir durumla karşılaştık. Dedem o gün vefat etmiş. O sevimli dedem. Her gittiğimizde elimize para tokuşturan dedem. Obür saşılacak durum da mirasının + villada dahil) hepsini babama vermiş. Bunu duyan ramazan amcam çıldırmış. Babmın derdi miras bile degil dedemdi. Mezarinda agliyordu. Ramazan amcam ise sanki lanetler okuyordu. Mezarliktan hüzünle ilerlerken sakar olan ben birine çarptım. O da benle düstü yere. Bu bana birini hatirlatiyordu. Sanki yillar onceki birini!! İki saat üstümdende kalkmıyor! Bacağımı kırdı resmen. SEN KİMSİN? dedim ve hemen başladı" içişleri bakanı Yusuf. Buraya inceleme icin geldim. Elif diye bir kız varmış. Dedesini öldürmekten suçlanıyor. Epey de salakmıs. Hakim ona 20 sene hapis cezası verecekmiş. " Beni bir korku sardı. Bu yaşta bunu nasıl içişleri bakanı yapmıslar ki. Sonra hemen devam etti; " Noldu? Bir korku sardı? Yoksa tanıyor musun o katili? " dedi. Öyle dalga geçercesine konuşuyordu ki.. Göreceksiniz. Beni ağlama tuttu. Ben Elif' im dedim. Hemen gülmeye başladı ve "Benim, osman..!hahahahaha hiç değişmemişsin amcasınn yeğeni" dedi. Uyuz varya uyuz bu! Hemen çekiştirmeye basladım senii piss ya uyuzz dedim. O anda ramazan amcam geldi osmanı tuttu ve " Konişmicaksın osman onlarla! Duydun mu ! " dedi. Ben hemen " Noluyor amcacığım neden böyle yapıyorsun? Bİzim suçumuz ne?" dedim. Hemen " Kes sesini elif, defolun buradan" dedi. Osman neye ugradïğını şaşırdı ve " Baba neden konuşmayayım onunla? Neler oluyor? " dedi. Ve amcam hemen" Deden mirasın hepsini onlara verdi. Biz saf dışı bırakıldık oglum hadi çabuk gel!?!" Osman öfkelendi ve" Gelmeyecegim ! " dedi. Amcam çok sinirlenmiş olacak ki osmanin kolundan tutan elini sıkarak kendine çekti çektiği gibi götürdü. Aradan 3 sene gecti. Ne ses ne haber aldık onlardan. Adeta kayboldular. Ben doktorluk okuyorum. Annemle babamda emekli oldular. Villada yaşıyoruz iste.
Bir gun çatı katında temizlik yaparken annem geldi ve " Canım sen artık büyudün ve dikkat çekiyorsun. Acik konusacagım. Dayımın oglu Üzeyir seni istemeye geliyor. Önce senin rızan önemli.! Dedi. Ben çok şaşırdım. Ne diyecegimi bilmiyordum sadece " Siz bilirsiniz" diyerek ayrildim oradan. Ben evlenmek istemiyordum. Ama annem gile yük oldugumu hissediyordum. Emin olun yerimde siz olsanız siz de birşey diyemeyecektiniz. Üzgün üzgün ilerlerken telefon caldı. Bakayım dedim " Merhaba elif" dedi birisi. Üzgünüm. Tanıyamadïm? Dedim. " Ben osman Elif! Oraya geliyorum. Evden kaçtim. Babam 3 senedir cehennemi yasatiyor bana. Yalvaririm kapiyi aç! Dedi. Hemen kapiya koştum ve karşimda çok degişmiş olan Osman vardı. İçeriye girdi ve kapiyi kilitledi. Amcam bagirarak peşinden geliyor,kilitli kapiyi kirarcasina kuvvet uyguluyordu. SONUNijDA koskoca kapiyi kirdi ve osman' in yuzune tokat atti. Arkadan " Dur amcacigim, napiyorsun! İnsan evladina tokat atar mi? Neden boyle oldun" dedim. Babam arkadan hızla geldi ve " Yeter artik Ramazan! bitsin şu mesele al eşyalarimin hepsi senin olsun, malda gözüm yoktur benim ! Allah' a yemin olsun ki bir huzur yeter bana!" dedi. Amcam, huzunlu bir şekilde " Herkes senin gibi degil kardeşim. Senin rizanla problemleri çozmeye başlamak isterim. Öncelikle Oglum Osman Ali' yi yeğenim Elif' e istiyorum! " dedi. Ortalik buz küpüne döndü. Ben ve osman neye uğradığımızı şaşırdık. Allah' ım noluyrdu burada. Babm hemen " Kabuldür! Hemen İmam çagir buraya kıyalım yılın nikahını!!!" Ben ve osman agiz birligi etmiş gibi " Amaaa... Diyecekken amcam Osmanı Babam da beni aldı ve hazırlattılar bizi. Ya konu mirasken biz ne alaka? Hem de gıcık kuzenim!!! Allahım noluyor... Hemen imam sordu bana " Muhammet ali ' nin Kızı Elif Ali, Ramazan Abdullah'in oglu Osman Abdullah'la evlenmeyi kabul ediyor musun?osman bana sinirle bakiyor gibiydi ama bir taraftan da babam vardı. Bu cehennem ne zaman bitecekti Allahim! Kisik sesle Evet dedim. Osman da Evet demek zorunda kaldı. Bana yanimda " Neden Evet dedin! Neden ??? Hepsi senin yüzüne ! " dedi. Aglayarak ayrildim. Hepsi çizgi film gibiydi. Bizi evlendirerek mirası halledeceklerini saniyorlar. Lakin bize cehennemi yasatacaklar. Eve girer girmez osman herkesin yaninda ' Gel canim odamizi gostereyim sana " dedi. Çok şasirdim. Bu neden bole davraniyordu? Elimden tuttu ve odayi gezdirdi. Hepsi senin dedi bu dolaplar kiyafetler.... elimden tuttu donderdi donderdi donderdi ve yere atti beni. Bana doğru egildi ve " Artık herşey eskisi gibi olmayacak amcasının yeğeni. Ne bu dolap ne de bu yatak ne de geri kalan esyalar.. Hiçbiri senin değil! Madem benle evlendin amcasının yeğeni, CEHENNEME HOŞGELDİN! ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elif
Teen FictionElif..!!! Allah'tan başka kimseye boyunu eğmeyen Elif! O ismi gibi temiz ve dimdik, O Elif!!! Hayatı boyunca acıklı olaylara şahit olan Elif...