I keep craving,craving
You don't know it but it's true
Can't get my mouth to say
This is typical of love
Can't wait anymore won't wait
I need to tell you how i feel
When i see us together.Nyanyian lagu Imagination oleh Shawn Mendes kini bergema di dalam bilik Juliana menandakan sudah waktu untuknya bangun.Juliana bangun dengan keadaan dirinya yang masih mamai lalu mengambil tuala untuk membersihkan diri di bilik.Setelah membersihkan diri dengan air bunga yang telah disiapkan oleh pembantu rumahnya,Juliana kini bersiap dengan rapi lagikan cantik untuk ke sekolah.Dia memakai sebuah baju t -shirt berlengan pnjang dengan dipadankan dengan skirt labuh berwarna hitam,necktie berwarna dan sepasang baju kot yang menambahkan lagi kejelitaan dirinya.Rambutnya yang lembut mengurai diikat kemas.Setelah melihat penampilan dirinya yang bgitu cantik dan menawan,Juliana kini turun ke bawah untuk bersarapan.
Kelihatan Datuk Binzil bersama dengan isteri yang tercinta;Datin Maimun telah berada di meja makan bersama dengan senyuman yang mekar di bibir.
"Morning ma,pa",sapa Puteri Juliana dengan penuh senyuman di bibir.
"Morning princess," balas mama dan papanya serentak dengan nada suara separuh bergurau.
" Hmm makan cepat.Kang lambat." Kata Datin kepada anak perempuannya..
Juliana hnya mngangguk lalu menikmati makanannya dengan penuh khusyuk.Selesai sahaja menggalas perut,Juliana mnyalami tangan mama dan papanya sebelum berangkat ke skolah.Kemudian,dia menuju ke kereta BMW milk ayahnya dan trus berangkat ke skolah.Sesampainya di sekolah~
Juliana mempercepatkan langkahnya apabila menyedari dirinya sudah lambat untuk masuk ke kelas.Dia berjalan dalam keadaan yang tergesa gesa smbil mengangkat sedikit skirt hitam miliknya untuk memudahkan sedikit perjalanannya.Tiba-tiba~~
Gedebukkk....!!!!
Akibat kurang keseimbangan badan...Puteri Juliana jatuh terduduk akibat dirempuh dari blakang oleh seseorang jejaka yang tegap perkasa.Dia menghulurkan tangan untuk menyambut Juliana.
"Are u okay.???"tanya nya.
Juliana menyambut huluran tangan milik jejaka tersebut lalu
" Ok ape kebende..!!...sakit tau tak.!!Dah la org tengah lambat,skrang nie kena rempuh pula" omel Puteri Juliana dengan muncungnya tanpa memandang ke arah jejaka tersebut lalu beredar meninggalkan tempat kejadiaan kerana dia memang sudah betul2 lambat..
" Errrmmmm....hey............." belum sempat jejaka itu memanggil Juliana..Juliana telah beredar mennggalkannya..." Hmmm....comel" kata jejaka itu smbil bibirnya sudah mula menguntum senyuman manis yang lama tidak mncul dari bibirnya....Jejaka itu pun berjalan meninggalkan tempat tersebut sambil membetulkan jaket milknya yang sedikit terlondeh akibat pertempuran itu tadi.Dalam Kelas~
Tok.!! Tok..!! Tok..!!!
Puteri Juliana mengetuk pintu kelasnya sebelum masuk.Terpacak muka cikgu baru kelasnya mengambil kedatangan para pelajar.
"Morning teacher..Pardon me for being late to enter the class" kata Juliana kepada Cikgu Fuzaina yang sibuk membetulkan cermin matanya yang asyik terlondeh pada batang hidungnya.
" Morning.Tak mengapa..Lagipun ckgu yang awal sangat msuk sebab tak tahu nak buat apa kat pejabat tu" balas Cikgu Fuzaina dengan helaian tawanya.
" Amboi cikgu...bukan main free..Kalau macam tu.cikgu borak borak la dulu.Saya nk bertugas"ujar Juliana lalu keluar dari kelasnya smbil membawa buku catatan berserta dengan pen.Sedang Puteri Juliana leka memeriksa kawasan stor sukan skolahnya...dirnya ditarik kuat oleh seseorang sehingga masuk ke dalam stor..
DUMMMMM...!!! Kedengaran pintu sukan ditutup rapat..Kini tinggal hnyala Juliana bersama dengan orang yang menariknya...Persoalannya,siapakh dia..?????Apakah motifnya..??TO BE CONTINUED...~😂
ENJOY..??? DO NOT FORGET TO VOTE MY STORY AND WAIT FOR THE NEXT SCENE🙈
YOU ARE READING
You Are Number One For Me
RomanceKita dipertemukan bersebab Kita dipisahkan atas dua alsan Tapi yang pasti engkau ialah pertama bagiku Hingga takdir mempertemukan jodoh kita Kembali di sisi.