T3

46 2 0
                                    

Pagi . Sumpah dekt rumah mingyu ni pagi-ii sejuk namatey . Tak sanggup lahai nak mandi sejuk (*'▽`)ノノ .

Bosan . Tu je yang ada dalam fikiran mirae . Beg yass mirae nampak bagasinya bersandaran di dinding . Dia mngambil bagasi lalu diselongkarnya bagasi yitu . 😹 Agak-agak ada harta karun tak ? Em apa yang mirae jumpa ialah buku kecil comel molek berwarna pink . Ya , itu diarynya

" Lama aku tak tulis diary em " kata mirae sambil menyelak satu persatu muka surat . Tiba di muka surat akhir mirae menjumpai gambarnya bersama seorg lelaki .

" Mana kau pergi jungkook , aku rindu nak panggil kau juntut , aku rindu pelukan kau bila aku sedih " Ya . Jungkook orang yang paling mirae sayang . Teresak mirae menngis mengenangkan kembali kenangannya dengan jungkook .

KLAK

Pintu bilik terbuka . Aku tahu mingyu nampak aku menangis tapi perlu ke aku tunjuk raih simpati ? Jadi dengan kuasa yang aku ada terus aku mengesat air mata aku yang gugur tadi .

" Kenapa kau nangis ? Sengsara duduk dekat rumah aku ? " tanya mingyu risau

" A-ani . Awak jaga saya baik sangat " senyuman terbit di bibir mirae . Manis sekali

" Kyeopta ! " jerit mingyu separa lalu menyerabaikan (?) rambut mirae . Nasib mingyu nasib aku tak pekak . Mirae hanya hadiahkn senyuman .

" Breakfast together ? " tanya mirae dengan mnundukkan kepalanya .

" Ofcoz " balas mingyu lalu menarik tangan mirae ke meja makan . Mirae blushing tho .

Mirae duduk berhadapan dengan mingyu . Kacak . Wajahnya sunguh kacak bila dilihat dari depan jelas sekali matanya , hidungnya cukup lengkap dan mempunyai ciri-ii yang aku nak . K author merapu sila kecam diruang komen ⊙︿⊙

" Jung Mirae " panggil mingyu jelas kelihatan mukanya sedikit gugup yasss terlalu gugup .

" Ya mingyu kenapa ? Awak segugut ke ? " tanya mirae . Wait mirae paboya ! Asal kau tanya soalan cam tuhhhhhh . Mingyu tergelak mndengar pertanyaan mirae . K siyess malu . Mirae hanya mmbuat muka polos . Control mirae control .

" Yah pabo ! Aku nak tanya kau sanggup ke duduk dengan aku sampai bila-ii ? Sampai aku kawin pun ? " tanya mingyu dengan tawa kecilnya sehingga mnmpkkn gigi taringnya .

Mirae menundukkan kepalanya . Tah kenapa tiba-ii je mood barai datang " mingyu , saya masuk bilik dulu " izin mirae .

" Yah mirae gwenchanha ? " mingyu mula tak senng duduk dia ada salah cakap ke ? Fikir mingyu sejenak .

✘✘✘

' Wae ? Wae ? Knpe aku sakit sangt bila dia sbut psal kawin ? Knpe ? Aku suka dia ke ? Takkn lah aku syg dia ? Tak mungkin aku suka dia . Haih tpi knpe pedih , retak , semua yg sakit ade bila disoal hal kawin . Ya mirae ya kau suka dia tpi kau ego sbb kau syg jungkook mirae . ' monolog mirae di dalam hati .

TOKK .. TOKK .. TOKK

" Mirae , gwenchanha ? Aku ade salah cakap ke ? Mianhae . Jeongmal mianhaeyo " ucap mingyu lalu mnundukkn kpla .

Bahang . Aku mengangkat kepalaku tak percaya sungguh tak percaya . Dia --

TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 20, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TEARS Where stories live. Discover now