Apa ni?adakah aku sudah cinta sekarang?mana janji kau ni niesa?kata tak nak dicintai?kata tak nak mencintai?kenapa selepas kau jumpa dengan Mamat arrogant tu kau terus rasa nak dicintai lagi??
3hari sebelum itu~~~~
Pn Kim:Niesa lepas ni Mak nak kamu pergi tuisyen.keputusan peperiksaan kamu HANCUR!!tau tak.kenapa dengan kamu ni??mak tengok lepas kamu Dah tak berkawan dengan Daniel kau terus berubah??kenapa???!!
Aku hanya berdiam diri sahaja.apa yng Mak aku cakap Kat aku masuk telinga kanan keluar telinga Kiri.setelah beberapa minit Mak aku berbebel dekat aku akhirnya dia keluar juga Dari bilik Ku setelah aku tidak respond apa2 Kat dia.
Niesa:tuisyen??dekat mama??
Keesokkan harinya,aku telah dibawa oleh Mak aku ke temp at tiusyen berdekatan Rumah Ku.
Pn Kim:Niesa kau jangan nk ponteng kelas OK?kalau Mak dapat tau yang kamu Cuba nk ponteng siap kamu!!!
Niesa:emmm....tengoklah camne nanti
Mak aku hanya merenung ku.aku telah dibawa masuk oleh guru tiusyen Ku kedalam kelas Dan mengenal Ku dngan anak 2 muridnya
Mr Park:baiklah kelas hari ini kamu mempunyai kawan baharu.Niesa silakan.
Niesa:hai nama saya Niesa. harap anda semua gembira dengan kedatangan saya ini.
Mr Park:baiklah Niesa kau boleh duduk di sebelah ji hyo.
Ketika aku ingin melihat siapa kan gerangan manusia yng bernama ji hyo aku terpandang seorang namja yng hampir serupa dengan cinta pertama aku daniel.aku Dan dia telah berpandangan selama 3 saat Dan telah dikejutkan oleh Mr park untuk duduk di sebelah ji hyo.semasa pembelajaran aku merasakan Ada seseorang memerhatikan aku tetapi aku membiarkan sahaja.pada waktu rehat,aku telah rehat bersama2 dngan jihyo Dan pada masa yang sama aku sedar seperti diperhatikan.apabila aku menoleh "dia" hilang.sudah beberapa hari aku merasakan yang aku diperhatikan Dan ini sudah masuk hari yang kesepuluh Dan pada hari ini juga aku sedar bahawa "dia" lah yng selalu merenung Ku.
Niesa:Awak ke yng selalu perhatikan saya?*dengan Nada yng sombong
"Dia":*buat bodoh
Niesa:heloooo!!!!tak nampak ke??!!
"Dia":kalau betul pun aku yang selalu perhatikan kau asal???
Niesa:saya tak suka!saya tak suka orang pandang saya!renung saya Dan perhatikan saya.saya tak suka!!!saya tak selesa.
"Dia":*bangun Dari tempat duduk nya*sori
Niesa:haa???
"Dia":kau ni tak reti BI ke?aku minta maaf.
Niesa:oohhh*malu
"Dia":aku L.selamat berkenalan.nama kau Niesa kan??selamat berkenalan*sambil buat muka charming
Niesa:ooh.hai.
L:oh ya masa rehat nanti nk rehat dengan aku x?
Niesa:aahhh boleh je tapi kawan saya jihyo kena Ada sekali lah boleh ke
L:jihyo....*buat2 fikir
Niesa:kenapa x boleh ke??
L:boleh je nnti aku jumpa kau dekat bawah pokok Sana OK bye.
Niesa:ooh OK
Aku hidup terasa berwarna kembali apabila aku berkawan dengan L Dan apabila pelangi baru sahaja ingin mewarnai hidupku aku dikejutkan satu berita yang cukup buat aku terasa ingin......
2 jam sebelum itu~~~~
'Nak telefon ke tak nak' kata L dalam hati' tepon jelah'
Niesa:helo
L:helo Niesa.saya ni L
Niesa:ooh L.kenapa tepon saya pagi2 macam ni?
L:SORI lah kacau Awak pagi2 macam ni.saya ni sebenarnya nak ajak Awak keluar petang ni.boleh???
Niesa:ajak saya keluar????
L:saya tak paksa kalau Awak nk saya amik Awak kt rumah awak .
Niesa:ahhhhh.....OK ok OK Awak kasi saya setengah jam untuk siap okkk....
L:OK
1 jam selepas itu~~~~~
Niesa:MNA L ni Dah 2 jam Dah tunggu dia, x sampai2 pun.
Ketika aku sedang berkata dalam hati seorang2,henfon Ku berbunyi.tanpa melihat siapa yng menelefon,aku terus angkat dan pura 2marah dia.
Niesa:L awak kt ne Sekarang ni Dah 2 jam lebih Dah saya tunggu Awak.x sampai2 pun.
Dia:helo Awak ni kenalan kepada orang ni ke?
Niesa:'asal suara lain macam je ni' ye saya.boleh saya tahu siapa Awak?macam mana henfon ni ada Kat awak?
Dia:nama saya suho.saya nak inform kan Kat Awak yng kawan Awak ni sekarang Ada Kat hospital.
Niesa:haaaa!!!!?????kenapa...macam...MNA......
Suho:Cik saya harap Awak boleh datang ke hospital Seoul sekarang.
Niesa:ahhh..baiklah..sekejap lagi saya datang.
Apakah situasi Sekarang ni?macam MNA?apaka yang sedang berlaku?adakah L hanya berpura2?
Niesa:mak!!!!!!!
Pn.Kim:kenapa?apa jadi ni?
Niesa:Mak hantar orng ke hospital Seoul Sekarang juga.
Pn.Kim:kenapa ??kamu x sihat ke?
Niesa:Mak L Ada kt hospital sekarang ni
10 min it selepas itu~~~
Aku mencari lelaki yang menelefon Ku tadi.dia berkata bahawa L sekarang berada di was ICU Dan sedang dirawat.
Niesa:Awak suho ke?
Suho:Awak ke kenalan yang saya telefon tadi??
Niesa: ye saya.macam mana keadaan L sekarang ni?
Suho:L sedang dirawat di dalam.Cik bawa bertenang dulu ye
Niesa:macam MNA L boleh masuk hospital?dia sakit apa?
Suho:dia tidak sakit.dia kemalangan.dia dilanggar dengan kereta semasa membeli sesuatu di kedai bunga berhampiran kedai saya.
Aku hanya terduduk selepas mendengar berita yang baru sahaja aku dengar.
2 jam selepas merawat L~~~~~
Niesa:macam MNA keadaan kawan saya doktor?
Doktor:maafkan saya.saya sudah buat yng terbaik.pesakit sudah tiada.maafkan saya.
Setelah mendengar berita tadi aku terasa badan Ku tak bermaya.Dan akhirnya aku pengsan disitu......Kirang macam MNA best tak cite ni?siapa suho tu?macam MNA keadaan niesa sekarang?layan lah
PEACE NO WAR EVERYONE ✌✌✌
YOU ARE READING
ALWAYS LOVING YOU
Fanfictioncinta apa itu cinta?? mestikah cinta ITU wujud dalam setiap manusia yng hidup di bumi ini?? terdapat banyak persoalan yng sering menyinggah di fikiran. pada cerita pertama saya ini mengisahkan seorang wanita yng telah jatuh cinta sebanyak 3 Kali...