Prolog - Oliva Försvinner

19 2 0
                                    

~Olivias perspektiv~
Väckarklockan ringer 06:00 och jag vaknar som vanligt äter frukost, sminkar mig och allt annat man gör.
Klockan 07:30 tar jag på mig mina vita adidas sneekers och min militär gröna bomber jacka min fake skinn väska och går till bussen för att möta Wendy, det tar ungefär 15-20 minuter att åka...
~Wendys perspektiv~
Jag står och väntar på Olivia vid bussen och hör Olivias röst, hon skriker något, jag hör inte riktigt så springer dit jag hör ljudet och ser Olivia och en man som jag tycker att jag känner igen men är inte säker jag springer så fort jag kan men jag hinner inte, mannen slänger in Olivia i en skåpbil och kör i minst 100 km när det är 30 km på den vägen, jag bara stod där och kollade på när bilen åkte iväg jag var chockad och visste inte vad jag skulle göra, jag tog upp min mobil och ringde Olivias telefon, hon svarade gråtandes det första jag sa var vem tog dig?
- Jag vet inte, han satte ögonbindel på mig men det såg ut som elaka Iris pappa.. sa Olivia med en tyst gråtande röst.
- ELAKA IRIS PAPPA?!?! Hon som mobbade dig?! Halv skrek jag.
- Jag tror det..
- JAG MÅSTE RINGA POLISEN!!
-Snälla gör det! Jag har bara 5% på mobilen!!
- Vi kommer fixa det! Jag lovar dig!
- Tack, snälla skynda dig!
- Jag ska skynda mig, Hejdå ses snart.
-Hejdå!

Lost (Swe)Where stories live. Discover now