~ Wendys Perspektiv ~
- MELINÁ!! JAG VET VART OLIVIA ÄR!! Skrek jag allt vad jag hade
- Vänta lite här nu Wendy, hur vet du det?
- OLIVIA SMSA MIG!!
- Wendy ta det lungt!! Sa Meliná och höjde rösten
- Oj.. Sorry.
- Okej, så vart är hon?
- Örebro, och det är Iris pappa!
- Vi åker omedelbart till Örebro killar!! Ropade Meliná
- Öh.. Varför? Sa de tre poliserna i kör
- För att Olivia smsade Wendy och sa att hon är där!
- Lets goo!! Sa jag
Vi bodde i Stockholm så vi hade inte så jätte långt till Örebro men det kändes ändå som mitt livs längsta bilresa.
Vi var äntligen framme.
Jag hoppade ur bilen och såg något bekant..
Olivias ena sneaker! En vit adidas sneaker med storlek 39.
Jag sprang till Meliná och bad henne följa med mig till Olivias sko, jag ville inte ta på den ifall det skulle finnas något dna bevis på att det är Iris pappa.
Klockan började närma sig 13:00 och jag började bli hungrig, jag sa till poliserna att jag skulle gå till ett café och köpa någon smörgås eller något.
- Var försiktig och ring mig om du hittar något! Sa Ulf en av poliserna
- Lovar!
Jag gick till ett café ganska så långt bort ifrån och köpte en ost och skinka baguett och en cola zero.
När jag gick ut såg jag ett likadant skal som jag och Olivia har.. När jag gick närmare ser jag att det är Olivias, jag ser det för att jag har skrivit "Wendy" i hennes skal och hon har skrivit "Olivia" i mitt skal.
Jag ringer Ulf direkt och säger att jag hittat Olivias skal.
Dem kommer med båda polisbilarna på två röda sekunder!
De plockade upp skalet la det i en bevis påse och började leta efter andra bevis.
Olivia ringer mig..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Förlåt för att jag inte skrev igår men jag hann verkligen inte!
Eftersom jag inte kommer att vara ledig varje dag har jag bestämt att jag ska lägga upp ett kapitel varje
Tisdag
Onsdag ( Kanske )
Fredag
Söndag
Hoppas att ni gillade denna delen, den kanske blev lite tråkig men hade ingen inspiration idag...👋🏼
YOU ARE READING
Lost (Swe)
Short StoryOlivia blir kidnappad och ingen vet vart hon är. Wendy, Olivias bästa vän blir förkrossad och bara måste hitta henne..