6

1.2K 84 1
                                    

[DALAM KELAS]


Jihyo membuat kerja sekolah yang diberi oleh Mrs.Ryu.Suga langsung tak masuk-masuk kelas.Jihyo hairan.Bukanke Suga bagitahu yang ayah dia pengetua dekat sini?Tapi Suga kata dia miskin.Jihyo terus memanggil Jimin.Nasib baik Jimin bolehlah tahan baik...


Jihyo:Betulke pengetua appa Suga?

Jimin:Err...Ayah angkat je...

Jihyo:Jinjja?Keurae..Nape ngan ayah kandung dia?

Jimin:Kau takyah sibuklah!

Jihyo:Eishh...Mamat ni...!

Jimin:Tapi,lain kali kau jangan kacau Suga lagi..Plis...Aku merayu..

Jihyo:Tengoklah keadaan..

Jimin:Minah ni..Orang suruh buat jela...

Jihyo:*buat2 tak dengar*


Tiba-tiba pintu terbuka.Suga masuk lalu duduk di tempatnya.Muka dia merah sangat.Nasib baik waktu tu makan tengah hari.Lagi satu kelas lepastu boleh balik.Buat kerja sekolah buat juga tapi Jihyo tak habis-habis curi-curi tengok Suga.Suga asyik merenung ke arah meja sahaja.


Jihyo:Hmm...Nak tegur ke tak?*bisik perlahan**tepuk bahu Suga*Wei..

Suga:*berdiri**pergi dari situ*

Jihyo:Merajuk?Hurmm..Ntah?*jongketkan bahu*


---skip---


[RUMAH JIHYO]


Beg terus dicampak ke atas sofa.Badan dia terus baring di atas sofa.Mata dia terus merenung ke arah siling.


Jihyo:Bosannya bila tak gaduh dengan Suga..*pout**duduk*Hmm..Laparlah pulak..Nak keluarlah..*naik bilik*



[RUMAH SUGA]


Suga terus tukar pakaian dia.Dia turun ke ruang tamu dan dijemput dengan appa dia.


Suga:Appa~~~

Tuan Min:Suga...*senyum*

Suga:*pegang tangan Tuan Min*Suga keluar jap eh?Suga dah masakkan Jjangmyeon..Bibimbap..Kimbap..Ada kat atas meja..

Tuan Min:Gomawoyo..

Suga:*cium pipi Tuan Min*Elok-elok ye,appa..

Tuan Min:Arra...


[RESTORAN]


Tersenyum lebar Jihyo apabila makanan kegemaran dia terhidang di hadapannya.Dia mula makan.Tiba-tiba ada sesuatu menarik perhatiannya.Dia lihat ke arah sinki tempat di mana pekerja-pekerja mencuci pinggan mangkuk.


Jihyo:*ternganga*Suga?


>TBC<

Kingka  LOVE NerdyWhere stories live. Discover now