Het was 25 mei. Ik kan niet zeggen van wie ik "het spul" heb gehaald maar wel hoe. Ik had de deal al geregeld allen moest mijn guy nog even naar zijn "guy" we hadden afgesproken in het park die middag rond 16h. Ik en hij was er ik kreeg de 2 gram die ik besteld had en fietste terug naar huis waar ik het voor een lange tijd zou schuilhouden.
Ergens in de vakantie zou ik mijn beste vriend Jef voorstellen om samen high te worden. Ik vroeg hem hoe hij over wiet dacht en of hij het zou proberen. Uiteindelijk zou hij het best wel willen doen en toen ik hem vertelde dat ik wiet had moest hij lachen en ging hij er best wel snel mee akkoord. We hadden die dag een datum vastgelegd dat het zou gebeuren: 30 augustus.
Daar was de dag dan: 30 augustus. We gingen naar de winkel om koeken in te kopen want we hadden gehoord dat je van wiet veel honger kan krijgen. Toen we bij mij thuis waren hadden we de tent opgesteld want de geur was pittig sterk en we mochten niet opvallen. Ook hadden we 2 liter spruit water meegenomen dat zou helpen als je moest hoesten (wat zou en ook ging gebeuren). De dag ging snel voorbij. We waren in mijn zwembad gaan zwemmen wachtte tot mijn ouders zijn gaan slapen.
Het moment was daar; de wiet, de blaadjes, aansteker... kortom alles wat we nodig zouden hebben lag in de tent. We droogden ons af en gingen in mijn tent. Ik had cones dus we moesten die wiet gewoon nog grinden en erin steken. Dit ging best wel moeilijk want ik heb trillende handen en het was de eerste keer. Voor de veiligheid zijn we achter mijn haag gegaan waar ze ons niet konden zien en de geur ook niet in de tent zou kunnen blijven hangen. Er was geen wind... Het was warm, stil de maan scheen... Alles was perfect om het te doen. Ik stak de joint op die even vuur vatte. Ik nam twee trekjes en Jef ook. We voelden eerst niks dus inhaleerden we diep en deden frnech inhales. Jef voelde al iets maar ik niet. Ik hoestte mijn nieren uit mijn lijf en dronk wat Bru om mijn keel te koelen wat enorm hielp. Jef kreeg er ook last van. Daar was het moment: de joint was op. En we gingen naar de tent en daar was het moment: wij, waren high.
"Ik voel mij gelukkig en ik moet dansen" zei ik Jef ook dus we begonnen vreemd te dansen zonder muziek en moesten constant lachen we giechelden dat we high waren en gingen de tent in want ja we kregen honger. We aten alle koekjes op. Ik zag de woorden die ik wou zeggen in mijn hoofd maar het kostte zoveel moeite om ze te zeggen. Ook leek het of we constant een déja vû hadden wat heel vreemd was we praatte over meisjes en uiteindelijk viel ik eerst in slaap volgens Jef zou hij nog 30 seconden tegen zichzelf gepraat hebben voordat hij doorhad dat ik sliep en viel zelf ook in slaap.