Başak burcu kadını öncelikle tüm sorumluluğunun farkında olan bir kadındır. Oldukça hırslı bir yapıya sahiptir ve bu nedenle pes etmek nedir bilmez. Detaylar ile aşırı ilgilidir, her şeyi en ince ayrıntısına kadar öğrenmek, araştırmak ister. İdealist bir kadındır. Kişilik olarak nazik ve son derece hassas yapıya sahiptir. Başak burcu kadını aşırı derece titizdir ve bu titizlikleri neredeyse hastalık düzeyindedir. En ufak detay bile onlar için çok önemlidir. Ev hayatına düşkündür ve bu nedenle fazla dışarıda bulunmak istemez. Evde bulunmak, ailesi ile vakit geçirmek onlar için çok önemlidir. Evli ve çocuk sahibi olan Başak burcu kadınları, çocuklarına vakit ayırmaktan büyük zevk alır. Başak burcu kadını hoş bir mizaca sahiptir ve bu nedenle arkadaşları tarafından en çok beğenilen kişidir. Arkadaş çevresi oldukça geniştir. Sevilen ve aranılan bir kadın olsalar da arkadaşlarını dikkatli seçerler. Mizah anlayışının da gerçekten üst seviyede olduğunu söylemek gerekir. Başak burcu kadını çalışmayı sever ve bu konuda asla şikayet etmez. Çok azimli olduklarını takdir etmek gerekir. İstedikleri, arzuladıkları başarıya ulaşmak için durmadan çalışırlar. Çok çaba gösterirler. Pratik zekaya sahiptir ve karşılarına çıkan sorunlara kısa süre içerisinde çözüm üretebilirler. Başak kadını oldukça zekidir ve sorunları kendilerine uygun görünen en mantıklı şekilde çözme ihtiyacı içerisindedir. Merhametli ve adaletli bir kadındır. Her zaman mükemmeli arayan yanları vardır. Bu isteklerini hayatlarının her alanına yansımıştır. Hayatını kontrol etmek ister ve bu durum kendisine güven verir. Başak burcu kadını alıngan bir yapıya sahiptir. En ufak olumsuzluk karşısında kırılabilir ve incinebilir. Bir kişiye darıldığında kolayca affetmez. Ancak kin tutan yapıya sahip olduklarını söylemek mümkün değildir. Yine de kendisine yapılan olumsuzlukları kolayca unutamazlar. Bir insan kolaylıkla Başak burcu kadınının güvenini kazanamaz. Her zaman mesafeli davranır. Sert davranışlar ile ona yaklaşan insanlar kolay kolay güvenini kazanamaz. Yalandan hoşlanmaz ve bu nedenle onunla arkadaş olmayan bir kişi dürüst olmaya özen göstermelidir. Çünkü kendisi sırlardan ve gizemli yapıdan hoşlanmaz. Başak Burcu Kadınının paraya fazla önem verdiği söylenemez ancak maddi olarak güçlü olmak ister. Bu gücün hayatında güven sağlayacağını iyi bilir. İsteklerini ve rahat yaşamı karşılayacak şeyin para olduğunun farkındadır ve ona ulaşmak için gerekli olan çabayı göstermekten yanadır.