notes

6.7K 924 168
                                    

So, author tahu yang ramai tak paham dengan cerita ni. 😂😂 sorry readerss.

Okay, kan setiap part bila akhir sekali ada macam dialog dalam bahasa inggeris kan?

Ade yang,

Bold + italic

Italic

So,

italic = jimin yang sebenar

bold + italic = jimin's alter ego.

So, Jimin ni ada alter ego. Dan alter ego dia tu bersifat kejahatan.

Mesti readers blank kan? Sebab tak tahu maksud alter ego tu apa?

Kayh, kayh.. meh author terangkan.

ALTER EGO dalam bahasa Latin bermaksud, "aku yang lain," ianya bermaksud macam diri dan personaliti yang lain, tapi dalam satu badan. Kira macam dua orang yang berlainan personaliti, hidup dalam satu badan.

Istilah ini dipakai pada awal abad kesembilan belas ketika gangguan pemecahan kepribadian pertama kali dijelaskan oleh psikologi. Seseorang yang memiliki Alter ego dikatakan menjalani kehidupan ganda.

Jadi, dalam cerita ni, Jimin ada seorang Alter ego dalam dirinya. Dan alter ego dia tu bersifat kejahatan dan ia nak merampas tubuh Jimin supaya seluruh tubuh itu menjadi miliknya (means, dia tak nak kongsi tubuh dengan Jimin) tapi, malangnya.. Jimin tak nak berikan tubuhnya sepenuhnya pada alter egonya kerana dia tahu yang alter egonya jahat.

Sebelum ni, alter egonya tak pernah muncul sebab dia dapat kawal diri dia daripada alter egonya muncul. Tapi, sejak semenjak ni, dia gagal kawal tubuh dia selepas 12:50 malam.

Jadi, sebaik sahaja 12:50 malam, alter egonya akan mengambil alih tubuhnya.

Dan pada masa itulah alter egonya membunuh satu-persatu kawan-kawan Jimin. Dan Jimin menjadi semakin lemah dan akhir sekali, tak dapat mengawal badannya.

Kalau Jimin berikan tubuhnya pada alter egonya, maknanya.. dirinya kena hilang.

So, paham kan?? 😂😂

Dan tak lupa gak, æ yang ada disetiap tubuh badan kawan-kawan jimin masa drg mati tu bermaksud alter ego = æ

Kalau tak paham, boleh comment. InsyaAllah, author akan cuba balas 😉

Btw, thanks sebab sudi baca!!💞

 æ.Where stories live. Discover now