acı bir gerçek

89 8 6
                                    


  En son ne zaman bir kadını sevdin? Ama öyle öptün, sarıldın, uyudun falan değil; en son ne zaman bir kadını gerçekten sevdin? Kaybetmekten korkarak, yanındayken bile özleyerek, deli gibi kıskanarak, koruyup kollayarak... Delikanlı adam korkmaz diye bir şey yok. Korkacaksın! Sevdiğin kadını kaybetmekten korkacaksın, kıskanacaksın da... Sokakta elinden tutacaksın, tanıdığın herkesle onu tanıştıracaksın. "İşte benim hatunum bu!" der gibi tanıştıracaksın. Güzel bir kadın sevmek istiyorsan onu gülümseteceksin. Çünkü dünyanın en güzel kadını mutlu bir kadındır. Bu yüzden kirpiklerini sev bir kadının, Avuç içlerini, Makyajsız yüzünü, Uyku sersemliğini... Saçlarını kesen bir kadının çektiği acıyı anlayabilecek kadar sev bir kadını. Ve asla bir kadının saçlarını kesmesine sebep olma.

» Yalnızım işte. Çok basit görünebilir, ama değil. Hiç basit değil. Hep acı çekiyorsun mesela. Birbirini çok seven bir çift görünce imreniyorsun, kıskanıyorsun. Sonra bi de ağlamak var. En can sıkıcı kısmı yalnız olmanın. En uzun süren, ve hiç bitmeyen kısmı .» Uzun satırlar yazdım acılar üstüne kısa satırlarda kaldı mutluluk, onu da parantezlere bıraktık ,noktalar koymadık virgüllerle anlatamadıklarımızı ünlemle bitirdik.Yazdıklarımızı soru işaretlerimize bıraktık ,mesela dedik kurduğumuz hayallere umut dedik.» Gençlikte Günler Kısa, Yıllar Uzun; Yaşlılıkta Da Günler Uzun, Yıllar Kısadır. PANİN» "Kaç yaşındasın diye soruyorsun ya; Saçlarım 70'e merdiven dayadı. Gözlerim 50 sinde ya var ya yok. Ayaklarım 35'den gün aldı. Yüreğimi sorma; O hep çocuk..."» Uzun uzun cümleler kurarsın anlayan olmaz tutar nokta koyarsın duymayan kalmaz..» Doğru söyle, pişmansın değilmi? Benden sonra hiç kimse çıkıpta, bu kadar sahiplenemedi seni. Kimse karışmadı elbiselerine, kimse kıskanmadı seni en yakın arkadaşlarından bile, değilmi? Kimse, tüm yanlışlarını yüzüne vururcasına anlatamadı sana. Korktular, onları da bırakıp gidersin diye, hatalarını görmezden geldiler. Sen ise, sana karışacak seni sahiplenecek, seni kıskanacak birilerini arıyorsun şimdi hayatında. Çünkü artık alıştın, birisinin elinden tutup bunu yapmayacaksın demesine. Belki zor oldu, ama alıştın. Sen kıskanılmayı da, sahiplenilmeyide, özlenmeyi de haketmiyorsun artık. Bir zamanlar hayatına karışılmasından nefret ettiğin şey için, şimdi özlem duyuyorsun. Ve, artık hep duyucaksın. Çünkü artık ben yokum. O yüzden.. Dikkat et kendine, eve geç kalma. sıkı giyin, hava çok soğuk.» Uzun mesafelere ulaşmak, yakın mesafeleri aşmakla mümkündür.» Duru bir suya baktığımda Eğer, tertemiz yüreğin yansıyorsa gözlerime, BEN SENİ SEVİYORUM Aramadığın sormadığın zamanlarda, eğer yüreğimde inceden bir sızı duyuyorsam SENİ ÖZLÜYORUM Her şarkıda, her şiirde ve okuduğum kitabın tüm satırlarında seni yaşıyorsam SENİ ÖNEMSİYORUM Ve uğrunda vazgeçebileceğim mutluluğumken, düşünmeden feda edebiliyorsam SEN BENİM İÇİN ÖZELSİN...» Yıllarım belki hep böyle sensiz geçecek, Bir gün solan o yapraklar dalından düşecek. Kim derki kader bana gülecek, Sevdan hasretin özlemin dolu yüreğimde» Seni ararım baktığım her pencerede Kaldırımlar boş sokaklar ıssız Hala esiyor o fırtına sensiz ve sessiz Yaşlar dökülür yanaklarımdan sensiz ve sensiz İstemem görmesinler sana ağladığımı» Unutuldum sanma kolay değil, Kolay değil seni içimden söküp atmak. Sensiz gecelerde seni düşünüp ağlamak! Kolay değil Ayyüzlüm sensiz seni anmak. Bazen içimde fırtınalar eser.» Aşka gönül ile düşersen yanarsın Zeka ile düşersen kavrulursun Mantık ile düşersen çıldırırsın Duygu ile düşersen gülünç olursun Aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin» Haram olsun her gece yatma beni anmadan Son nefeste dökülür adın dudaklarımdan Yıllar gelecek her değişecek Sana olan aşkım asla eksilmeyecek Yazmasamda söylemesemde canımsın Kaderim oldun artık alın yazımsın» Seninle olduğum zaman, Mutluluk, gülmek gelir Yokluğunu istemem İçimden ölmek gelir Daha da güzel olur geceler Sen gelince Öksüz bir çocuk gibi kalırım Sen gidince» Kahramanların, yapılması gerekenleri ne pahasına olursa olsun, Yapanlar olduğunu öğrendim. İnsanların seni hep hesapsız sevdiğini, Ama bunu nasıl göstereceklerini bilemediklerini öğrendim. Sinirlendiğimde gerçekten buna değse bile asla acımasız olmamam gerektiğini Öğrendim. Gerçek dostluğun ve gerçek askın aramızda uzak mesafeler olsa bile Büyüdüğünü öğrendim. Birisinin seni istediğin gibi sevmemesi, Onun seni tüm benliğiyle sevmediği anlamına gelmediğini öğrendim. Bir arkadasın ne kadar iyi olursa olsun seni üzebileceğini Ve senin yine de onu affetmen gerektiğini öğrendim.» Nereye gittiğimin değil, Nasıl gittiğimin önemli olduğunu öğrendim. Kendimi karsılaştırmak için başkalarının en iyi yaptıklarını değil, Kendimin en iyi yaptıklarını kıstas almam gerektiğini öğrendim. İnsanlar için olayların değil, onların daha önemli olduklarını öğrendim. Her ne kadar ince kesersen kes, Kestiğinin her zaman iki yüzü olacağını öğrendim. Sevdiğin kişilere sevgi dolu sözler söylemen gerektiğini, Belki bunun son defa, son görüsün olabileceğini öğrendim. Her ne kadar onu çok düşünsende, Yine de gidebileceğini öğrendim» İnsanlara kendimi zorla sevdiremeyeceğimi öğrendim. Yapabileceğin tek şey sevilebilecek biri olmak. Gerisi onlara kalmış... İnsanları ne kadar düşünürsen düşün, Onların seni o kadar düşünmediklerini öğrendim. Güven elde edebilmek için yılların gerektiğini, Ama yok etmek için saniyelerin bile yettiğini öğrendim. Önemli olanın hayatındaki ,eşyaların değil, Hayattaki kişilerin olduğunu öğrendim. Insanin ancak 15 dakika çekici olabildiğini, Ondan sonra alışıldığı öğrendim.  

sözlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin