Jag lovar att jag älskar dig!

17 0 0
                                    

- Nå... Vart ska vi äta nu da? Frågar Michelle.
- Kan vi inte ta det där nyöppnade stället bredvid kinaresturangen?
- Nämen nu blev ju jag sugen på kinamat jö!!
- Men då går vi dit tycker jag! Eh sugen på sushi!

Vi är påväg över gatan...

- Kolla Alex, viskar Michelle högljutt.
Snygging klockan 12!

Tvärs över gatan står en kille i tjugoårsåldern ...

- Han såg väll helt okey ut, ger jag ifrån mig som svar, fast egentligen var han en riktig snygging! Men håller helst sånt för mig själv ... Gillar inte riktigt att prata om mitt privat liv med Michelle eftersom hon får killar hela tiden medan jag knappt haft nån... Men vill heller inte va lika på.
- Helt okey? Han va ju skiiiiitsnygg jöööö!

Vi fortsätter tills vi kommit över gatan. Killen står och håller på med sin mobil men släpper blicken från sin telefon för en sekund och kollar upp på oss när vi går förbi. Jag vänder mig om... Och vi får ögonkontakt. Bruna... Bruna snälla ögon och stort vitt leende! Så jävla snygg! Vänder mig mot Michelle men hon är fokuserad på att hitta restaurangen , tittar bak igen... Han kollar fortfarande! Killen blinkar med ena ögat mot mig. Nej tänk om jag eh helt röd i ansiktet nu!!

- Där eh det! Den bästa kinaresturangen med den bästa sushin!
Med dem orden avbryter Michelle mig i mitt tänkande om den nya killen jag nyss mött.

- Kom vi går in. Jag eh svin hungrig!! Svarar jag för att försöka komma till nuet igen.
- Ett bord för två tack!
- Längs ner till vänster, pekar restaurangens  värd.

Vi går och sätter oss vid bordet vi fått utdelat.

Servitören kommer...

- Har ni bestämt er? Frågar han.
- Ja... Jag tar nudlar med vårrullar och jordnötssås, tack! Säger Michelle.
- Japp, och du? Säger servitören och tittar på mig.
- Hmm, jag tar samma plus lite sushi vid sidan om, tack!
- Ska bli!

Servitören går iväg och dörren plingar till, sådär som det brukar i vissa affärer så att dem som jobbar där ska höra när det kommer någon. Åh nej! Det är den snygga killen från gatan!

- Hej! Ett bord för två tack! Säger han till restaurangvärden som visar honom till hans bord. Han får bordet bredvid oss...
Vänta... Ett bord för två? Har han flickvän?
Efter ca fem minuter kommer en blond tjej in på restaurangen.

- Heeej Andreas! Har saknat dig sen sist! Säger hon till killen vid bordet bredvid oss och sätter sig ned mitt emot honom.
- Jag tror jag måste gå på toa... Men kommer strax tillbaka... Säger jag till Michelle.

När jag är halvvägs till toaletterna hör jag en stol söm puttas ut.... Jag vänder mig om och ser Andreas resa sig upp och putta tillbaka stolen igen.

- Eee måste bara gå åh tvätta händerna eller nått... Tillbaka snart! Svarar han.  

Han går mot mig. Vad fan ska jag göra nu?!

Jag lovar att jag älskar dig!Where stories live. Discover now