Amir ialah seorg lelaki miskin yg tinggal di sebuah kampung.Dia berhasrat untuk melanjutkan pelajarannya di universiti dan akhirnya,dia berjaya atas usahanya sendiri.
Tetapi malangnya,dia harus mencari tempat tinggalnya sendiri kerana bilik yg disediakan oleh universiti itu telah penuh.Selepas penat mencari,dia memutuskan untuk tinggal di apartmen sahaja dan nendapat bilik yg bernombor 305.
Selepas itu,dia masuk ke bilik untuk berehat.Sedang dia berehat tiba2 dia terdngar bunyi jerusan dri bilik air biliknya.Dia menjadi hairan."siapa pula yg sdg mandi tgh2 mlm nie.Kat bilik aku pulak tu."kata hati Amir.Dia tidak terfikir itu hantu kerana seumur hidupnya dia tidak pernah mempercayai kewujudan hantu.Jadi dia ambil keputusan untuk membiarkan sahaja bunyi itu.
Lama kelamaan bunyi jirusan air itu semakin kuat dan Amir tidak dapat bertahan lagi.Dia terus membuka pintu bilik air tersebut dan mendapati tiada sesiapa pun di situ.Dia terus turun untuk pergi ke tempat pendaftaran untuk melaporkan tntg prihal tersebut.
Setibanya dia di situ,dia mendapati ada seorg gadis yg bergaun merah sdg memerhatikannya dari jauh sambil tersenyum sinis.Dia tk mempedulikan senyuman sinis itu dan terus melaporkan apa yg terjadi pada dirinya kpd gadis tersebut.
Selepas mendengar penjelasan Amir,dia berkata "Sebenarnya....bilik itu ada kisah misteri yg trsendiri".
Amir faham lalu terus mengemas brang nya dan mendaftar keluar dari apartment itu.Semasa dia hendak menuju ke keretanya,dia sempat menoleh ke belakang untuk melihat gadis itu.Alangkah terkejutnya Amir apabila melihat wajah gadis itu perlahan lahan bertukar menjadi wajah yg teramat hodoh dan mengerikan sambil memberi lambaian terakhir sebelum lenyap.
Then,barulah Amir sedar bahawa gadis itu bukannya MANUSIA...
YOU ARE READING
horror
Short Storybuku ini bertujuan untuk menyedarkan masyarakat kini mengenai kewujudan hantu..100% cerita ini adalah drpd sy. #PleaseVoteMine