BAB 2

56 5 1
                                    

Kelihatan Eunji mengayuh basikalnya dengan penuh semangat dan begitu pantas kerana takut lewat ke kolej .

Ken pula trhegeh hegeh menyiapkan diri mereka untk ke kolej begitu juga Leo . Lalu Ken mengambil telefonnya di atas meja dan mendail nombor Leo .

" Leo ! kau ada kat mana ? Ambik aku ! " tegas Ken .

Leo pula hanya berdiam lalu memutuskan talian itu tanda mengerti kerana hampir setiap hari Ken menumpang kereta Leo lalu Leo menyambung mengacingkan butang bajunya .

" Tuan Cha , Tuan Cha !! " jerit pembantu rumah Cha . Cha masih lagi nyeyak tidur .

" Kenapa nie , bik ? " tanya abang Cha, Chen .
" Ni haa adik kamu tak bangun lagi " balas bibik itu .
" takpe bibik turun dulu , biar saya kejutkan dia " tegas Chen lalu masuk ke dalam bilik Cha . Kelihatan susuk tubuh badan yang agak sado sedang terbaring di atas katil .
Chen mengeluh melihat keaadaan Cha yang sedang nyeyak tidur .

" Cha! " panggil Chen dengan nada perlahan . Dia terus memanggil pangilan itu . " Cha ! " . Kemudian Chen menjerit . " Cha Hakyeon !!!! "

Cha mula terkejut setelah mendengar jeritan itu .

" kau nak apa ? Jerit jerit ni ? Takde kerja ?? " marah Cha .
" Kau ada kelas kan ? Pergi bersiap "

Cha masih lagi terhegeh hegeh .

" cepat !!!! "

" yelaaa .. " balas Cha .

Setelah sampai ke kolej , Eunji terus menuju ke 'parking' kenderaan . Dia meletakkan basikalnya disitu lalu memasuki ke dalam kolej itu .

Tiba2 3 gadis yang kelihat begitu ' gedik ' menuju ke arah basikal Eunji .

" cepaattt buat apa yang aku suruh buat " tegas gadis diantaranya lalu mereka terus memancitkan tayar basikal Eunji . " padam muka kau " kata gadis itu lagi  .

Eunji asyik menumpukan perhatian didalam kelas tiba2 pandangannya teralih ke arah pintu . Kelihat Cha , Ken dan Leo memasuki kelas tanpa menghiraukan apa2 . Cha terus mengambil tempatnya di sebelah Eunji begitu juga Leo dan Ken mengambil tempat duduknya di blakang Cha dan Eunji . Pelajar didalam kelas menghiraukan peragai mereka bertiga2 yang selalu datang lewat .
" tak pernah tak datang lewat " sindir Eunji . Cha pun mula menyampuk
" nasib baik aku datang " .

Seorang cikgu mula memasuki kelas diiringi seorang gadis jelita yang menjadi tumpuan pelajar di dalam kelas itu lebih2 lagi Ken . Matanya tidak berkelip melihat gadis itu . Ken ni memang , patang tengok gadis cantik tapi sampai sekarang tidak mempunyai 'girlfriend' .

" ok , guys . Cikgu nak perkenalkan kamu dengan pelajar baru , ok kenalkan diri kamu ! " kata cikgu itu sambil menunjuk ke arah gadis itu .

" hai , nama saya MinAh boleh pangil Min . Nice to meet you " jelas gadis itu yg bernana Min .

Pelajar dalam kelas itu hanya membalas dengan senyuman termasuk Ken , tersengeh sengeh tapi tak macam Leo lansung tidak senyum malah menunjuk mukanya yang serious itu begitu juga Cha .

" ok , Min . awak boleh duduk di belakang Ken tu . ada tempat kosong " kata cikgu . Min hanya mengagguk lalu menuju ke tempat kosong itu .

Ken mengangkat tanganya setelah mendengar cikgu menyebut namanya .

Ken terus mengerakkan badanya ke arah belakang . " Hai , my name is Ken" . Min hanya membalas dengan senyuman . Leo pula mengilingkan kepalanya melihat karenah Ken .

" Ken !! " jerit cikgu itu .

Ken terus menoleh ke hadapan . " ya cikgu , maafkan saya cikgu " kata Ken

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 02, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FRIENDS (simple malay FF )(Slow Update)Where stories live. Discover now