قراءة ممتعة للجميع ツ
- تمكنت جوليا من الهرب وبسبب ذعرها وخوفها لم تجرؤ على الذهاب إلى مركز الشرطة خصوصاً لان عزيز قتل رحلين منهم بسببها دون اي شفقة ، اظلمت السماء وكان فتحي جالساً مع عائلته المكونة من زوجته " هناء " وأبنته " فرح " في منزلهم او ان صح التعبير في المنزل الذي سرقه من جوليا بالقوة ، ابتسمت هناء واردفت : انا مش مصدقة اننا بقينا اصحاب البيت دا اخيراً .
اما فرح فسألت : بابا انت ازاي خليت الحقيرة جوليا تتنازل عن الورثة بالسهولة دي ؟
أبتسم فتحي وقال : ما تقلقيش نفسك يا حبيبتي بالحجات دي , دلوقتي تقدري تاخدي الأوضة بتاعتها وكمان كل حاجة كانت ملكها بقت ملكك من النهارده .
فأبتسمت فرح وهتفت : بجد ، يعني كل حاجة كانت ملكها من قبل بقت ملكي انا دلوقتي ؟؟
اتسعت ابتسامة فتحي وقد ظهر عليه الاسترخاء ثم هز رأسه برضا واردف بهدوء : ايوه يا روحي , كل حاجة .
فنهضت فرح وعانقته قائلة : بابا انا بحبك اوي .
اما هناء فسألته : انت متأكد انها تنازلت عن الورثة وقالتلك انها عايزة ترجع باريس ؟
نظر اليها واجابها : ايوه متأكد يا حبيبتي , وكمان قالت انها مش عايزة ترجع مصر تاني لأنها مش عايزه تعيش في البلد اللي مات عليها بباها ومامتها .
في تلك اللحظة تنهدت هناء واستطردت : كدا احسن بكتير , مش عايزه اشوف وشها المعفن تاني .
- وفيما كانوا يتحدثون دخل عزيز وقال بنيرة رسمية : بعتذر على الأزعاج يا فندم , ممكن اكلم حضرتك على أنفراد ؟
نهض فتحي وقال : ماشي , اسبقني على أوضة المكتب وأنا هحصلك على طول .
عزيز : حاضر .
قال ذلك ثم ذهب , اما هناء فسألت زوجها : في حاجة ؟؟
ابتسم لها واستطرد : ما تقلقييش يا روحي , كل حاجة زي الفل .
قال ذلك ثم ذهب الى غرفة المكتب حيث كان عزيز ينتظره فأردف بلهفة : طمني ...قتلتها ؟
اجابه عزيز بتوتر : مع الأسف ماقدرتش انفذ المهمة يا ريس , والبنت هربت .
اتسعت عينا فتحي بعدما سمعوذلك الخبر وتساءل بأنفعال : ايه... ازاي تخليها تهرب ، انت عارف انها بقت خطر عليا وممكن تروح للبوليس وتحكيلهم كل حاجة ووقتها هنروح في ستين داهية !
أنت تقرأ
~ رواية : سجينتي ~
Romanceيقولون انك عندما تسير في طريق الأنتقام يجب أن تحفر قبرين , أحدهما لعدوك والأخر من اجل نفسك ! لماذا يقسو عليها ويجعلها تتألم وتتعذب ؟؟ ولما يتجاهلها ولا تهمه مشاعرها ابداً ؟ وما هو السبب الذي جعله يتزوجها و يسيء معاملتها ويقسو عليها بالكلام ولا يراع...