Bab1

5.9K 50 3
                                    

"Morning mama papa! " sapa Nuralieya kepada Tan sri Aziz dan Puan Sri Katrina.Dia mengambil tempat di hadapan mama nya.. "By the way lieya, mama and papa can't say something with you before you go to school".. kata puan sri katrina.

"What the something ma, pa? Very important? ".kata alieya kepada kedua iba bapa nya.. "Sebenarnya, mama dengan papa nak jodohkan alieya dengan anak Tengku Azril Shah,Tengku
R

ayyan Iskandar, ".kata mamanya.

Alieya menaiki anak tangga menuju ke biliknya.. Dia mengambil IPhone6 hadiah daripada papanya dua bulan lepas sewaktu menyambut hari lahirnya yang ke-17.Lalu, dia membuka aplikasi whatsapp dab mencari nama kenalan kawan baiknya, Puteri Adrialiana Megat Iskandar.

"Liana,kau free tak sekarang? Jom jumpa tempat biasa,aq ada benda nak cerita dekat kau ni. " masej yang dihantar telah mananda dibaca. Puteri Adrialiana pn membalas "okay ,pukul 3 kita jumpa tempat biasa, sebab kereta daddy aku bawak " .

Di restoran sushi kelihatan Puteri Adrialiana telah menunggu.. "Maaf lambat,aq singgah rumah makcik aku tadi, mama aku kirim , em, btw aku akan berkahwin 2bulan dari sekarang weyhh. "Kata Alieya. Adrianaliana terkejut mendengar cerita yang baru diceritakan oleh alieya. "Kau series ke weyh, sape bakal suami kau? Tanya Adria.

"Anak Tan sri Tengku Azril Shah, Si Rayyan Iskandar tu, " kata alieya. Adria menghadam kata kata alieya dan berkata " kalau tak salah aku lah si Rayyan tu tentera lah, untung la kau jadi wife askar. Hihi "
Sesampai saja alieya di depan villa bahgia, alieya ternampak 2 buah kereta yang pasti bukan milik bapa dan ibunya kerana papanya mempunyai bmw series8,audir8 mamanya pula kereta audi5 dan yang terparking di halaman villa nya sebuah kereta lamborghini dan alphard

Alieya memberi salam ketika melangkah masuk ke dalam villa. Dia melangkah ke arah mama nya dan tetamu yang datang. Dia pun bersalam dengan tetamu yang hadir dan berura ura hendak naik ke bilik tetapi dihalang oleh mamanya..

"Jadi alieya setuju tak dengan pinangan mummy untuk Rayyan? " kata Puan Sri Tengku Suraya . Rayyan disebelah masih beruniform tentera tersenyum sinis kepada alieya. Alieya perasan akan itu dan memandang puan sri suraya lalu mengangguk.

Rayyan di dalam hati berkata "aku akan bagi hidup kau terseksa nuralieya adriana binti tan sri aziz " dia kemudian tersenyum sinis kepada alieya. Puan sri suraya mencelah "nanti alieya datang ke rumah mummy ya, kita pergi fitting baju nikah, kawin and barang2 yang lain ok, esok mummy tunggu lieya pukul 11 tau.. Kalau begitu kami pulang la dulu Aziz Katrina ,"kata tan sri azril kepada tan sri aziz

Alieya didalam memikir bagaimana kehidupannya setelah berkahwin menjadi seorang isteri kepada anggota tentera. "Aku ambik spm belum lagi kut, mama papa nak suruh aku kawin dengan Mamat sombong tu, padahal sama ja taraf, umur pun bukan jauh sangat, aku 17 dia 23 , tapi belagak nak mampos" omel alieya sebelum terlelap ke alam mimpi.
********************************************

Baru nak join.. HOPE KORANG OKAY LA BACA BNDA NI..MAAF ANDAI ADA DA TYPO

Suamiku Abang TenteraWhere stories live. Discover now