Han kysset henne lidenskapelig mens hun smått nappet ham i det svarte håret. Leppene møttes og lagde en svak lyd som såvidt kunne høres. Hun holdt ham tett inntil seg og hadde bena rundt den sterke kroppen hans. Han holdt rundt livet hennes der hun satt på pulten.
"Kan dere to trekke pusten noen minutter, jeg blir kvalm av å se på dere og dessuten prøver jeg å få jobbet med skolearbeidet." Sa en irritert stemme som satt ved på pulten ved siden av. Juliet Campbell og Patrick Parellic. De sluttet med engang og så på jenta det kom fra. Juliet begynte å le og hun kastet på det brune håret sitt.
"Slutt å klage Nancy, jeg må se deg og broren min kline omtrent hver dag. De få gangene du ser meg og Patrick holde på får du tåle for at jeg skader hodet mitt." Nancy himlet med øynene, men Juliet kunne se et lite smil lure i ansiktet hennes idet hun begynte å snurre på det blonde håret sitt. Patrick kunne ikke gjøre annet enn å le av dem og tålmodig ventet han på at Juliet skulle bli ferdig med å prate. Deretter fortsatte han og Juliet helt til læreren noen minutter senere kom gående inn i klasserommet og smalt igjen døren.
"Snakkes etter timen ?" Spurte Patrick og Juliet nikket. Han kysset henne på hånda og gikk stille ut mens læreren så på ham med et drepende blikk. Juliet ristet på hodet og åpnet boka si.
"Denne perioden skal vi lære om Shakespeare. Er det noen som vet noe om hva han drev med ?" Spør Lene, læreren. Juliet rakk opp hånda.
"William Shakespeare var kjent for å skrive teaterstykker. Han var mest kjent for Hamlet og Romeo and Juliet. Jeg har faktisk lest Romeo and Juliet selv og jeg har sett filmen med Leonardo DiCaprio. Uansett så er Romeo and Juliet en tragisk kjærlighetshistorie mellom Romeo og Juliet. Familiene deres har en krangel gående og kort fortalt så dør begge to og familiene slutter fred." Juliet trekker pusten.
"Veldig bra Juliet. Nå vil jeg at alle skal lese s 63-65 i boken. Det er et utdrag fra Romeo and Juliet. Deretter skal dere skrive femten faktasetninger om det utdraget.""Så hva skjer i helga ?" Spurte Nancy imens hun og Juliet pakket bøkene i skapet. Juliet smalt og låste skapdører og de begynte smått å gå nedover korridoren.
"Helt ærlig vet jeg ikke enda. Pappa og mamma jobber. Mamma er på reise som vanlig og jeg vedder da på at pappa har hjemmekontor som vanlig, særlig nå siden konkurrenten hans har flytta hit. Han har krangla med de siden han startet hele firmaet for mange år siden. Så denne helga blir ..." Det pep i telefonen til Juliet. "... helt annerledes enn jeg hadde trodd ! Pappa skal dra på kontoret sitt i byen og han skal overnatte på hotell. Med andre ord så er jeg alene !" Roper Juliet. Nancy klappet i hendene sine og hang seg over skulderen til Juliet.
"Juliet, det er jo bare helt perfekt ! Vi har en hjemme alene fest og ber masse folk ! Jeg spør Tyler og du spør Patrick og så gjør de jobben !" Jubler Nancy.
"Nancy, det er en fantastisk idé !" Sier Juliet sarkastisk før hun gradvis blir mer alvorlig. "Helt til Tyler sladrer på meg." Nancy fnyser. "Ta det med ro, det skal ikke skje. Hvis jeg ..."
"Nei, jeg vil ikke vite det. Bare gjør greia di og hold meg utenfor." Juliet rynker på nesen og jentene ler.
-
"Alle sammen, hils på den nye eleven. Dette er Romeo Munroe, han skal gå i klassen deres fra nå av. Alle må ta seg godt av ham, jeg stoler på dere. Noen spørsmål ?" Sa Hans, læreren. Romeo så seg omkring og så en hånd i været. Det var en jente med jordbær-blondt hår.
"Hvorfor heter du Romeo ? Det er jo ikke akkurat det mest brukte navnet jeg vet om..." Romeo sukket.
"Lang historie kort, pappa og mamma elsker Shakespeare." Svarte han. Etter noen få andre spørsmål gikk han og satte seg ved siden av en annen gutt med brunt hår.
"Hei, hvordan går det ? Og hva heter du ?" Spurte han. Gutten smilte og rakk frem hånda.
"Marcus. Hyggelig å møte deg." Han smilte. "Så, glad i Shakespeare ? Det hørtes jammen bra ut. Faktisk så har vi om Shakespeare i historie nå, hvor var du da ?"
"Jeg måtte gjøre noen greier. Pappa eier et stort firma og som vanlig krangler han med fienden. Bare håper det ikke blir like alvorlig denne gangen som sist..." Sa Romeo og ristet på hodet.
"Vent, er du sønnen til Edward Munroe ? Eieren av Munroe Bil&Service ?"
"Ja...?"
"Så... Fienden hans er Campbells Bil&Service da ?"
"Det stemmer ja, hvorfor spør du ?"
""Nei, ingen grunn... Du finner utav det..." Sa Marcus og satte nes ned i en lesebok. Romeo så rart på den nye vennen sin. Hva i all verden var det han mente med det ? Hvorfor var han så interessert i farens business ? Resten av timen prøvde han å hale det ut av Marcus, men til ingen nytte. Romeo ga opp tilslutt og bestemte seg for at han skulle fokusere på det som skjedde i timen.-
"Tyler, jeg trenger en tjeneste." sa Juliet. Hun og Nancy hadde gått til røykehjørnet på skolen der Tyler stt med sigaretten sin.
"Åja, hva er det du trenger ? Har frøken perfekte faen havnet i trøbbel ?" svarte Tyler.
"Hva ? Nei. Pappa er borte i helgen, så Jeg tenkte å ha hjemme alene fest."
"Så lillesøster skal gjøre noe galt for første gang, det var på tide. Dessverre..." Tyler tok et drag av sigaretten og blåste ut røyk før han snakket videre. "...blir dette en gullgruve for meg. Hva får deg til å tro at jeg vil hjelpe deg ?" Han lo. Juliet og Nancy vekslet blikk og Nancy satte opp et smil.
"Men kjære da, du hjelper ikke bare henne, du hjelper meg også... Hvis jeg og Jul får holde fest og du holder kjeft så kanskje du og jeg kan dra noe nytte av det ? Eneste du trenger å gjøre er å be noen av vennene dine og vi fikser resten. For meg, plis ?" Nancy hadde sakte gått mot ham, snakket med en sukkersøt stemme og tilslutt tok hun å poket nesen hans med pekefingeren. Så fikk fløyta en annen tone.
"Greit, jeg hjelper deg. Men dette er et engangstilfelle!" sa Tyler. Så ga han Nancy ett lite kyss før jentene gikk vekk fra røykehjørnet. Det de ikke visste var at noen hadde holdt øye med dem
YOU ARE READING
Romeo & Juliet
RomanceEn nyversjon av Shakespeares 'Romeo And Juliet' som foregår i 2016/2017. Foreldrene til unge Juliet Campbell er bortreist og Juliet har en hjemme alene fest. Der møter og forelsker hun seg i en ung gutt, uvitende om at han er Romeo Munroe, sønnen t...