HANIS'S POV
Aku masih lagi berada di kelas.Entah kenapa aku rasa malas ingin pulang.hemm..
"Haa!!!termemung aper tuuu!!"
Jerit raby.Ok sebelum tu aku introduce raby ne dulu...nama penuh dia is..Rabiatul Aisyah bt muhd.nasir.
Dia ne best friend aku dari form one...sampai lah from five nee.huhuu dah besar dah akuu.ok sambung citew.
"Astagfirullahh!!!"latah ku.Alhamdulillah aku latah camtuu.huu.
"Ish!!!kau nee terkejut aku!!"jawab ku.
Raby tergelak memandang ku.
"Jom lhh nis..balikk aku dah lapa nee.."rayunya kepada ku sambil membuat muka comel ya.
"Hemm..ok jom"jawab ku ringkas.
Kami berdua membuat langkah pulang ke rumah..
ARSYAD'S POV
Waktu menunjukan tepat pukul 3.00petg.Aku harus pulang ke rumah.Aku memandang Aira yg sedang membuat latihan matematik.
"Awak,saya kena baik dulu ne.Awak ok kee duduk sesotg kat sine??"tanya aku.
"Oh,awak blik lhh.Saya belum habis study lagi nee."jawab nya dengan senyuman manis.Aku memandangnya lalu menepiskn pandangan ke bawah.
Wow.dia boleh takut kn aku dengan senyumanyer saja..huhh
"O-oh,o-ok..s-saya b-blik dulu by"
Jawabku gagap.lalu berlalu pergi meninggalkn perpustakaan."Haduuhhh!!bleh pulak gagap depan diaaa..buat malu jee"teriak aku dalm hati.
AIRA'S POV
"O-oh o-ok...s-saya b-blik dulu by"jawabnya gagap.
"Huhuu...comel lh Arsyadd"gelak saya dlm hati.
Saya memandang buku latihan matematik yg masih bayak latihan yg belum disiapkn.lalu saya focus terhadap buku itu.
HANIS'S POV
Sambil kami berjalan ingan keluar dari pagar,tiba-tiba....
"AAAA!!KATAKK!!"Jerit seseorang di betul-betul sebelah ku.
Aku terkejut lalu mencangkung dan menutup mata.takut sungguh aku time tuu.aaarghhh!!!
ARSYAD'S POV
"AAAA!!KATAK!!!"jerit ku disebelh hanis.
Time hanis mencangkung dan menutup matanya,akutergelak kecil mandangnya.
Aku memandang Raby yg berdiri terkejut melihat aku,supaya tingalkan kami berdua.
Raby menganguk.Dia berlalu pergi meninggalkan kami.
"Hoii!!dah lah tuu bangon.ni aku lhh"kata aku kepada Hanis yg kelihatan ketakutan.
Dia senyap...
Aku memdekatinya...
"Haniss??"kata ku lembut.
Cuak gak akuu.
Aku mencangkung dihadapnya...
Dan dia menagis...Oh..aku dah buat dia menagis.
"Hanis aku mintak maaf"rayu aku
Hanis bangun tanpa memandang
Ku,dan berlalu pergi tanpa kata-kata.Rasa bersalah meyelebungi diri ku.Haih..
Hohoo thanks for readingg
YOU ARE READING
Wow!biar Betul
Short StoryThe cover is just a 'perhiasan' HANIS'S POV Sambil kami berjalan ingan keluar dari pagar,tiba-tiba.... "AAAA!!KATAKK!!"Jerit seseorang di betul-betul sebelah ku. Aku terkejut lalu mencangkung dan menutup mata.takut sungguh aku time tuu.aaarghhh!!! A...