Deel 4

1.9K 66 4
                                    

Een paar dagen later zitten we zwijgend aan tafel te eten. Ik zie dat Amine mijn blik probeert te vangen maar ik blijf hem eigenwijs negeren. Als we klaar zijn met eten, ruim ik de tafel af. Amine wil ook een paar dingen meenemen maar ik trek dat gauw uit zijn handen. Hij schudt zijn hoofd, loopt naar de keuken en blijft daar met de afwasborstel in zijn handen uitdagend staan. Ik onderdruk nog net een lachje. Als hij mij even aankijkt zie ik een triomfantelijke blik in zijn ogen, alsof hij de winnaar is en de afwasborstel als prijs heeft ontvangen. Ik haal mijn schouders op, pak een bak ijs uit de diepvries en loop naar de woonkamer om vervolgens lekker languit op de bank te gaan liggen. Even later komt Amine binnen. neemt plaats naast mij op de bank en kijkt quasi geïnteresseerd naar de tv. Op tv is is inmiddels sex & the city aan de gang. Alsof hij dat leuk vindt! Nu kan ik me niet meer inhouden en schiet in de lach. Amine kijkt me geamuseerd aan. 'Waarom lach je?' Zegt hij nu grijnzend. Ik draai verwaand mijn hoofd om. 'Niet om iets wat jou zou aangaan.' Hij schuift dichter naar mij toe, ik voel zijn lichaam drukkend tegen de mijne. Ik kan me niet bewegen, ik word namelijk door zijn lichaam en de muur gevangen gehouden. Zijn hand glijdt over mijn arm naar mijn hand, vervolgens volgt zijn hand de weg naar mijn benen. Ik voel mijn adem stokken. Zijn hand glijdt ietsje tussen mijn benen. Mijn ogen worden groot. Als ik hem geschokt aankijk, kijkt hij mij met een stoute blik aan. 'Voíla.' Hij heeft de afstandbediening tevoorschijn gehaald. Ik verman me en probeer de afstandsbediening terug te pakken. Met 1 hand houdt hij mijn beide polsen vast. 'Ik moet met je praten, Yasmina.' Fronsend kijk ik naar hem op. Hij laat mijn polsen weer los en kijkt van me weg. 'Amine?' Hij kijkt mij weer aan en begint dan te praten. 'Laten we even teruggaan naar een paar maanden geleden. Een paar maanden geleden zaten ik en Selma onze verloving nog te vieren. Met grote ogen kijk ik hem aan. Is hij verloofd geweest met haar? 'Verbaasd Yasmina? Toch is het echt zo. We hadden toen al 3 jaar een relatie en wij vonden het tijd om maar eens in het huwelijksbootje te stappen.'Ik voel een steek door mijn hart gaan. Hoe hij dat zegt.., hij houdt echt van haar. Nog steeds..
'Er was echter 1 probleem.'Gaat Amine verder. 'Selma was de dochter van mijn vaders aartsvijand. Het is ons nooit echt duidelijk geweest waarom onze vaders zo'n haat voor elkaar koesterden. Toen Selma haar vader vertelde over onze verloving was hij natuurlijk ontzettend kwaad geweest. Toch heeft hij het uiteindelijk geaccepteerd, het was tenslotte zijn dochter's keuze. Mijn vader reageerde op het begin net zo. Nee, veel erger eigenlijk. Ik trok mij er niets van aan en we gingen verder met onze plannen. Tot op een dag mijn moeder mij huilend opbelde. Binnen no time was ik bij haar. Mijn vader was er ook. Ik heb hem nog nooit zo hatelijk zien kijken. Hij schreeuwde tegen mij dat als ik mijn huwelijk met Selma zou voortzetten, hij van mijn moeder zou scheiden.' Ik wend mijn gezicht van hem af. Wat een tiran moet zijn vader geweest zijn.' Boos staat hij op. Zijn gezicht staat op onweer. 'Dat kon ik natuurlijk niet laten gebeuren Yasmina, dat kon ik gewoon niet! Ik heb met Selma moeten breken.' Ik zie hem bedroefd naar beneden kijken. Als hij mij weer aankijkt besef ik dat het hem veel pijn heeft gedaan om met Selma te breken. Hoe erg ik het ook vind, jaloezie welt in me op. Zijn gezicht verandert weer. 'Mijn vader zei op een dag dat ik met jou moest trouwen en ik had geen keus. Of nou ja, ik had er wel 1 maar je weet wat er zou gebeuren als ik zijn zin niet zou volgen.' Een golf van misselijkheid voel ik weer opkomen. Hij is dus gechanteerd, hij heeft mij nooit gewild. 'Yasmina..' Vragend kijk hem weer aan. 'Ik heb de laatste dagen erg lopen piekeren over ons en er is maar 1 oplossing.' Hij staat op, opent de kast en haalt daar wat papieren tevoorschijn. Als hij weer naast me zit, gooit hij de papieren op mijn schoot. Als ik de papieren even snel doorneem, lijkt mijn hart opeens te stoppen met kloppen.
Het zijn echtscheidingspapieren...

Bezwijken onder zijn aanrakingen (af)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu