KEESOKKANNYA
Semua barang aku dah siap packin semalam utk bercuti, kitorang pergi naik van abg fifi, sbb kalau naik kereta kene bawa dua kereta membazir minyak..
~~~~piiiiiiiiin~~~~🚌
Bunyi van abg fifi yg berjenama volkswagen dipandu oleh abg khai utk menghantar kami kew airport utk kew phuket sbb x jadi nk pergi langkawi, sampai jew airport terus masuk kapal terbang sebb lagi lima belas minit kitorang bertolak✈✈✈✈💨💨💨✈💨💨
Berberapa kemudian
Kami sampai ke tempat dituju,
Di airport kami semua dijemput oleh ibu Mira, sbb Mira nie anak org thailand yg duduk kat malaysia bersama papanya setelah bercerai,Mira kenal kami kew ibunya dgn bahasa Melayu sbb mak dia nie thailand islam, selesai sesi berkenalan kitorang pergi kew hotel yg ditempah oleh kak Alia gan akak sofia semua dia support.. So kami hanya bila ticket flight jew..sampai jew kat hotel apa entah nama dia malas nk cara sbb terlalu penat, kak Alia bagi kunci bilik yg ditempah olehnya,4 bilik yg duduk dua org
"so aku jelah yg tiada partner
nie"kataku
"Sapa cakap?kata Mira
"Dha! aku kene tidur gan rash kew mira? please lha jgn marah Zack kang ! potong fifi
"Xde mana nya ko kene tidur gan dia sbb malam kang sepupu aku nk lepak sini juga,so dia kene tidur gan ko lha rash"tipu Mira
"Sepupu ko org sini kew? Kalau cantik? Please jgn ! X senang duduk aku dibuatnya nanti"balaskuSemua org ketawa kerana kata-ii ku terus semua org masuk bilik buat apa yg ptt sebelum makan malam tanpa hiraukan ku..
**********
Makan malam pon tiba kami semua pergi kew sebuah restoran yg berdekatan hotel itu
🍜🍛🍝🍜🍲🍣🍱🍙🍲🍲🍜
Berbagai makan yg tersedia oleh mama Mira sbb hotel gan restoran yg kami duduk nie milik keluarga dia rupanya ptt lha dia suruh Alia pilih hotel nie,keluarga dia punya rupanya..Syah : Wow sedapnya!! semua makanan nie boleh makan kew?
Aku : Soalan apakah yg ko bagi nie Syah,mesty lha boleh makan,bengong!! Lagipon nie kan restoran mak mertua ko.
Syah : mana ko tahu nie restoran mak Mira punya?
Zack : wei bodoh! Cer ko tgok kat dinding tu ada gambar sapa? (Potong zack)
Syah : keluarga Mira! Pastu apa kene mengena gan restoran nie?
Fifi : syah! Budush tu simpan utk anak ko sikit! Dha ad gambar keluarga kat situ, komfem r nie restoran mak dia! Pandai(sindir)
[Semua org ketawa]
Aku : apa lha ko nie syah,(menggeleng kepala) ok,btw mana awek ko syah?
Syah : entah aku pon x tahu? Awek aku mana fie ko kunci dia dalam bilik eh?
Fifi : mana aku tahu dia cuma suruh aku bagitahu korang dtg sini jew? Yg laen i x tahu ok,i nk makan sbb perut i dha lapar, ok bye.. (Dgn gaya gedik dia makan) aku : eeee' tetiba rasa loya pulak tekak nie bila tengok awek ko, zack mengedik mcm nie,siap ber i u bagai, geli siak..
Zack : koya padahal ko suka tengok awek aku menggedik kan? (Dgn agak marah)
Aku : kau asal babi, x puas hati gan aku? Aku ada kacau awek kau kew? (Tengking aku)
Zack : kalau ad asal ko nk gaduh,sedar diri sikit ko tu perempuan buat macam perempuan, nie x bajet kuat mcm laki,apa org panggil tomboy,sedar sikit diri tu PEREMPUAN!! (Tengking zack)
Aku : dha kalau aku TOMBOY sekali pon,ada aku suruh ko kawan gan aku kew babi?xdekan?
Fifi : lex r wei, asal nie? Tetiba nk gaduh, lex r wei! Kitakan kawan..
Zack : PEREMPUAN mcm nie awak anggap kawan, biar syah gan mira jelah kawan gan dia,aku rasa jijik do nk kawan gan dia!!
Syah : asal Zack ko marah gila kat rash, dia buat kat ko sampai x puas hati nie?
Zack : ko nk tahu sgt kenapa? Aku marah babi nie, sbb dia kawan gan aku semata-mata nk rampas fifi dari aku,sial x padan dgn perempuan,dasar perempuan xguna!!
Syah : dari mana ko tahu nie zack?
(Fifi hanya terkejut/alia gan sofia masih dibiliknya)
Zack : aaaa ko x perlu tahu dari siapa aku tahu? Yg penting aku dha tahu rancang busuk sial nie!! Aku : babi sial !! Siapa yg fitnah nama aku nie? (Jeritku)
Zack : IQRAM !! Dia dha cerita semua kat aku pasal sial nie ,semua sekali!!
Aku : iqram ??
Zack : ya ya ! iqram sepupu ko rash,x kan x kenal sepupu sendiri?
Syah : betul kew semua nie rash?
Aku : aa~~~~ku.. •••••••
Zack :asal diam bodoh,owh'ptt lha diam awek kesayangan ko dtg rupanya,awek yg akan ko permainkan macam ko permainkan clara bekas awek ko! Sampai meninggal dunia dia ko permainkan perasaan dia,Mcm yg iqram cakap ko hanya suka permainkan perasaan org dan suka ambil kesempatan atas org, ko tugu jelha nasip ko Zira!! Ko tugu jewlha!!
YOU ARE READING
Love Story
RandomAku irash seorang cewek sopan bertukar menjadi tomboy setelah kehilangan Abg / mama kandung semasa berada diluar negara akibat excident.. Selepas kematian mereka kami merantau ke indonesia selama 1 tahun.. papa bertemu dgn seorang wanita yg Agak mir...