good bye cousin

38 7 11
                                    

Aku dan syah sepupu yg mmg rapt sekali tiada yg bole memisahkan kami Dua kecuali ajal.....Tpi malang nya..... pling menyedih kan bagi hidup syah.. yg aku Tak bole bersama samanya selmanya... aku mmg tidak ingin memberi tahu perkara ini Sebab aku tidak berani
*(TB)*

syah lari berdakataan Fiyah dan tersenyum manis mereka berdua Di ajak ke satu majlis tari menari dan mereka berjanji tiada satu lelaki pun bole ajak mereka berdua menari.mereka pergi ke rumah dan bersiap siap untuk ke majlis tari menari itu....

Syah:Adik pia cntik hari ni
Fiyah:aku tumbuk kau panggil aku pia*smirk*
Syah:hahahahhahahah main2 jew jangan marah😂
Fiyah:dah!jom kita ke parti!!!*jerit*

Tiba Di majlis menri itu semua lelaki melihat mereka berdua aik maklum Lah perempuan tomboy pakai dress siapa Tak terkejut...
semua lelaki ternganga dan mengosok mata mereka masing2

Banyak lelaki yg ajak kamu Dua menari tapi kamu Dua sdh janji untuk tidak menari sma lelaki siapa2 pun....smpai Lah crush kamu Dua ajak kamu menari Tpi Fiyah menolaknya.... cuma syah ja yg terima syah terlupa akan janji nya kepada Fiyah.. ..untuk jagan menari dengan lelaki siapa2 ponnn.

Fiyah melihat kau dan jhope menari Di taman.Fiyah lari dari situ.Fiyah cuma bole tahan kemarahan nya yg kau ungkiri janji nya.selesai syah dan Jhope menari. Syah masuk ke kereta dan menelefon Fiyah Tpi...Fiyah tidak mengangkat nya.....jadi syah pun pulang ke ruma besendirian.....

Syah membuka pintu rumah dan melihat Fiyah yg sendg menonton tv... muka Fiyah agak muram... jadi syah takut Nak tegur Dia naik ke atas dan menukar Baju nyaa.Dia rasa Risau Kalau rahasia nya terbongkar..alah rahasia yg Jhope dengan syah menari tuu.

*Skip pov Fiyah*
Aku melihat syah yg Habis pulng dari majlis menari itu...dasar syah!!mengunkiri janji .aku cuma bole bersabar.tiba2 syah turun dari atas dan memeluk tubuh Ku yg cubby itu... perlu kah aku marah syah?rasa Tak smpai hati pulak Sebab Kakak sepupu sendiri

Aku .....Hah Tak tahan perasaan ini dah Banyak Kali aku kata kat syah Jgn menari dengan siapa2 pun Tpi Dia degilll!!!!
Fiyah:puas menari😒
Syah:Fiyah Apa kau ckp ni😟
Fiyah:aku dah nmpak lah😏
Syah;hmm Fiyah sebenar nya...😓
Fiyah:sudalah kau menipu Nak kerja mu.

Aku lari naik ke bilik Ku dan menghampas kan pintu....Aku menangis di bilik.... Sebab Tak pernha aku marah syah smpai begitu sekali... mmg aku slah!Tpi Dia ungkiri janji!Apa aku perlu buat?

End pov Fiyah...

Syah mengeluh dan masuk ke bilik nya harap2 Fiyah Esok akan okkay Sebab Fiyah tu jenis Tak kuat merajuk. Syah masuk ke biliknya dan menghempas bandan nya Di tilam Dia rasa menyesal Sebab telah mengunkiri janji Fiyah.

Keesokan pagi nya..

Syah membuat sarapan untuk Fiyah dan syah...Dia membuat makanan kesukaan Fiyah biasalah orng Merajuk mestilah Di pujuk kan?syah menunggu Fiyah bangun ?smpai jam 10:30 belum lagi Dia bangu?jadi syah risau  Dia naik ke atas mengetuk pintu Fiyah.

Syah:Fiyah?bangun sdh kau?kau Tak Nak makn ke?
Fiyah:aku sudah makan kau makan Lah sendiri!!
Syah:kau masih marah?
Fiyah;pergi Lah kau mkn!bah nnt Aku turun.!

Fiyah menjerit ke syah dan membuat kan syah kecil hati Dia turun ke bawah dan makan seorang diri Dia menahan air matanya dan... akhir nya Dia nangis juga...mereka berdua jarang bergaduh...

Fiyah pov-.

Aku mendengar syah memanggil Ku turun makan... tiba2 jantung Ku rasa sakit aku Tak bole tahan lagi...sebenar nyaa aku mempunyai penyakit jantung ...Tpi aku rahasia kan penyakit ini dari syah aku Tak Nak Dia risau gara2 aku...aku menahan skit Ku dan terbaring Di lantai...aku mmg Tak bole tahan sudah ke sakitaanya mmg allah Nak jemput aku awal...aku menangis pelan.aku menutup mata Ku dan menahan skit..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 04, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Alsyah♥lovely CousinWhere stories live. Discover now