Part 25

977 36 2
                                    

DOKTOR IRFAN P.O.V

"Hello..Irfan..Datang hospital sekarang..Faris dah sedar.." terdengar suara Halim di hujung talian..Nampak macam tergesa-gesa juga ada..Aku yang sedang memandu untuk pulang kembali membuat pusing menuju ke arah hospital semula..Bermacam-macam perasaan yang hadir tatkala ni..Tak tau nak gambarkan macam mana..

Seusai sampai di kawasan hospital..Aku memberi kunci kepada seorang penjaga parking yang memang dikenali..Aku berlari ke arah wad yang menempatkan Faris..Kelihatan Doktor Halim dan beberapa orang nurse berada didalam wad tersebut..

"Kenapa Halim...?Macam mana keadaan dia..?" aku bertanya setelah Halim keluar dari wad Faris apabila melihat aku menghampirinya..

"Sabar Irfan..Dia masih dalam keadaan separuh sedar..Keadaan yang sangat lemah..Aku dah bagi dia beberapa ubat tahan sakit..Dan untuk pengetahuan kau..Aku minta maaf sebab aku tak dapat tolong apa yang menyerang Faris.." hampir terduduk aku mendengar penjelasan dari Doktor Halim..Tak kan aku kehilangan untuk kali kedua..?Beratnya dugaan..Tak lama lepastu ayah dan mak Faris menyusuli memasuki ruangan wad Faris bersama dengan Doktor Halim..

FARIS P.O.V

"Mak..Kenapa dengan Faris mak..?Faris kat mana..?" aku bersuara serak-serak basah cuba berkata dalam keadaan lemah setelah melihat ibuku melangkah masuk ke dalam wad..Mak aku memegang tangan aku sambil menitiskan air mata..Tak sanggup melihat anak yang dikandung selama 9 bulan 10 hari dalam keadaan yang tak bermaya serta berselirat dengan wayar..

"Mak kat sini sayang...Faris kena kuat..Faris cuma sakit sikit je.." jawab mak aku..Tangan kiri menutup mulut menahan tangis manakala tangan kanan memegang erat tangan aku..Aku cuba memegang kepala aku..Berbalut dan masih berdenyut dan sakit yang amat sangat..

"Mak..Kenapa kepala Faris berbalut..Faris sakit apa mak..?" aku merintih dalam kesakitan..Mak aku dah tak sanggup nak tengok sebelum menangis dipangkuan ayah aku..Mestilah aku kenal mereka mak dan ayah aku..Tiba-tiba aku teringat seseorang..Luqman..?Dahi berkerut menahan sakit yang amat sangat..Doktor Halim yang berada disamping aku memeriksa tekanan nadi aku..

"Maaf tuan puan..Dia mengalami tekanan perasaan..Saya akan bagi dia ubat penenang dan harap tuan dan puan dapat menunggu diluar sebentar.." kata-kata Doktor Halim yang terakhir sebelum aku menutup mata akibat ubat penenang yang disuntik melalui tiub yang menyambung ke badan aku..

DOKTOR IRFAN P.O.V

Doktor Halim keluar selepas menyuntik Faris dan memastikan Faris telah tidur..Doktor Halim menjemput ayah dan mak Faris untuk ke biliknya membincangkan perkara yang berlaku terhadap Faris..Aku menunduk tanda hormat kepada mereka sebelum mereka hilang dari pandangan..Aku terus masuk ke wad Faris..Aku sangat tak boleh terima apa  yang berlaku kepada Faris..

"Faris..Abang Irfan kat sini..Abang harap sangat Faris jangan tinggalkan abang..Abang dah kehilangan adik yang abang sayang..Abang tak nak kehilangan Faris juga..."aku memegang tangan Faris..Air mata yang mengalir aku seka..Sebelum ini aku belum pernah mengalirkan air mata ini kepada sesiapa sebelum kematian adik aku..Tapi kali ni air mata ini bagai tak dapat ditahan dan ingin terus mengalir..Aku meninggalkan Faris kerana panggilan kerja yang perlu aku selesaikan..

ALIFF P.O.V

Aku mendapat mesej daripada Doktor Irfan mengenai apa yang terjadi pada Faris..Aku yang kebetulan baru habis kelas dengan kelam kabut keluar dari sekolah untuk menuju ke hospital..Iye..Aku memang sayang dan cintakan Faris..Aku tak dapat memaafkan diri aku mengenai apa yang berlaku kepada dia..Aku perlu ada masa dia perlukan aku..?Mana aku pada masa tu..?Argghhhh...Faris...Maafkan aku..Jangan tinggalkan aku..Motor aku tunggang dengan laju agar cepat sampai ke hospital..Ya tuhan..Tolong jagakan dia untuk aku..

################################
Sorry2 this is not the last part..Last part nnti kot..Hehehe..Sorry..Btw enjoy la baca eah..Maaf kalau termain dengan emosi..ni second last part..Last Part otw..Nanti saya publish...Thanks yang sokong dan vote..I'm appreciate sgat.

TERAKHIRWhere stories live. Discover now