1

2.2K 35 10
                                    

Ellie

Het geluid van de wekker luid af, vandaag is het mijn eerste schooldag. Waar ik geen zin in heb. Met tegen zin zwaai ik mijn benen uit het bed en sta met mijn beide voeten op de grond. Ik been snel naar mijn kleerkast om wat kledij uit te zoeken.

Wat zal ik dragen? Ik kijk even bedenkelijk maar weet dan uiteindelijk wat ik moet aantrekken.

Ik neem een gescheurd zwart jeans met als voor de bovenkant een schattig roze topje en wat ondergoed niet vergeten.

Dat het douchen droog ik mij snel af en mijn kleren aan. Langzaam maak ik een wegetje naar mijn spiegel om mijn mooie lange zwarte haren te kamen en mijn make-up op te doen. Ik neem nog een laaste kijkje in de spiegel en keur de resultaat goed. Ik gris mijn gsm die op de nachtkastje staat in mijn kamer en kijk hoe laat het is. -het is 08:00 uur- In totaal heb ik nog 10 minut'jes dus besluit ik om nog een boterham te eten voor ik vertrekt naar school. Op mijn gemakje slenter ik de trap af opweg naar de keuken.

Daar smeer ik mijn boterham met choco en eet die genietend op. Als mijn boterham op is neem ik mijn schoenen en doe ik die aan. Ik wandel naar de voordeur en ga vervolgens de deur uit.

"School is niet zo ver van mijn huis, wat makkelijk is voor mij" denkt ik bij mezelf.

---

Ik sta mijn nieuwe school te bewonderen, die erg groot lijkt.
Met mijn mond wat open stapt ik naar binnen. Binnen het gebouw is het nog mooier dan buiten. Ik vraag me af hoeveel het gekost heeft. Ik zal beter een kijkje nemen naar mijn blad om te weten wat voor les ik heb.

"uhh economie p30.'' Okee..

Na vijf minuten te zoeken heb ik het uiteindelijk toch gevonden. Ik sta voor de deur, twijfeld of ik wel binnen wil gaan. Niet dat ik een keuze heb of zo...
Ik neem diep adam. Klop zachtjes op de deur en doe het voorzichtig open.

"Aaah, daar heb je de nieuweling." Iedereen kijkt op van hun boeken die mij nu vragend aankijken. 'Kom maar hier, wees niet bang ik zal niet bijten. Nou niet op je eerste dag dan. Hahaha." Iedereen kijkt de leraar vervelend aan. "Wat? Niet grappig? Nou goed dan. Oké dit is jullie nieuwe klasgenoot Ellie Moon. Ik hoop dat jullie het goed vinden met haar!" De leraar draait zich naar mij toe.

"Ellie zet u maar naast haar.' De leraar wijst naar de lege stoel naast dat meisje. "Uhm oké... "

Ik draai me om en slenter wat naar dat lege stoel.
Het meisje naast mij heeft lang bruin haar met een strikje erin wat wel past met haar kleedje die ze aan heeft.

'Uuhmm, hey.. ' Zeg ik verlegen tegen haar na dat ik plaats genomen heb. 'Hallo, Ik ben Cheyenne." Fluisterde ze zodat de leraar het niet kon horen. "Ik ben Ellie" zeg ik. "Weet ik joch." Antwoordt cheyenne met een glimlach, even facepalmde ik mijzelf. Maar concentreerde me terug naar de les om toch een goede indruk te maken op mijn eerste schooldag.

My life.  (NL) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu