Bahasa Inggeris
BTS's first members were recruited through Big Hit's "Hit it" auditions in 2010 and 2011. The original lineup for Bangtan went through several changes before the final group of members was established in 2012. Half a year prior to debut, the members began building their name and creating a relationship with fans through Twitter, video blogs, fancafe posts, and by releasing various song covers via YouTube and SoundCloud.
Before debuting in 2013, Rap Monster was already performing as an underground rapper and had released several tracks informally, including a collaboration with Zico.Suga was also an underground rapper in Daegu,and J-Hope, who was part of a street dance team named NEURON, was active in the underground dancing scene, participating in various battles and competitions. Before joining Big Hit, Jimin entered Busan High School of Arts as the top student in modern dance, but later transferred to Korea Arts High School with V, who auditioned in Daegu.Jungkook was casted by multiple agencies after leaving auditions for Superstar K, but eventually chose Big Hit, whilst Jin had been a student at Konkuk University before being streetcast for auditions.
Bahasa Malaysia
Ahli pertama BTS ini telah diambil melalui Big Hit "Hit it" uji bakat pada tahun 2010 dan 2011. Barisan asal untuk Bangtan telah melalui beberapa perubahan sebelum kumpulan terakhir anggota telah ditubuhkan pada tahun 2012. Enam bulan sebelum debut, ahli-ahli mula membina mereka menamakan dan mewujudkan hubungan dengan peminat melalui Twitter, blog video, jawatan fancafe, dan dengan melepaskan pelbagai lagu merangkumi melalui YouTube dan SoundCloud.
Sebelum memulakan debutnya pada tahun 2013, Rap Monster sudah melaksanakan sebagai rapper bawah tanah dan telah mengeluarkan beberapa trek tidak rasmi, termasuk kerjasama dengan Zico. Suga juga merupakan penyanyi rap bawah tanah di Daegu, dan J-Hope, yang merupakan sebahagian daripada pasukan tarian jalanan bernama NEURON, adalah aktif dalam dunia tarian bawah tanah, yang mengambil bahagian dalam pelbagai pertempuran dan pertandingan. Sebelum menyertai Big Hit , Jimin memasuki Busan High School of Arts sebagai pelajar terbaik dalam tarian moden, tetapi kemudian dipindahkan ke Korea Arts High School dengan V, yang menjalani uji bakat di Daegu. Jungkook dibaringkan oleh pelbagai agensi selepas meninggalkan uji bakat untuk Superstar K, tetapi akhirnya memilih Big Hit , manakala Jin telah menjadi pelajar di Universiti Konkuk sebelum menjadi streetcast untuk uji bakat .
YOU ARE READING
This is Bangtan Boys World
RandomDul!Set!Annyeonghaseyo Bangtansonyeondan imnida!!! Ni sbnrnya bkn ff ke apa ni actually just like diorg punya biodata , kisah , cm mane diorg debut n mcm2 lah so baca lah kalau nak tahu Haa ni satu lagi fakta2 yg saya post ni mmg btol tau saya ada p...