Ending Part

1.1K 59 27
                                    

Heyhoy Readers ^^

This is the last part which is the end of this cerpen. Haha. Bukan cerpen lagi dah. Dah jadi cerjang. Tak apalah. Abaikan aje apa yang Theha tulis tadi xD

Kali ini Theha pilih lagu ‘Too Little Too Late’ nyanyian Jojo. Lagu ini Theha rasa lagu lama. Tertarik dengan lagunya. Best. Theha jumpa dalam handphone Theha. Tak sangka sebenarnya. Kalau Readers tengok videonya, sumpah sedih gila. Bagi Thehalah, tak tahu pulak bagi korang.

Dan juga Theha ada bagi gambaran untuk Hero untuk cerita ini. Heroin Theha tak sempat nak cari. But, aww! Look at him. He’s so handsome. Aww! Haha. Enjoy gang ^^

“HEI! Apa yang awak buat ni cik?!”.

Lelaki itu masuk dan terus menarik serpihan cermin yang aku pegang. Kami bergelut dan secara tak sengaja aku tertarik cermin itu dan bahagian tajam serpihan cermin itu terkena wajahnya.

“Auch!” jeritnya perlahan. Dia menampar pipi aku dan aku terduduk di lantai. Serta-merta aku tersedar. Betapa bodohnya aku. Kenapa aku bertindak ingin membunuh diri? Aku menangis.

“Awak ni kenapa hah?! Dah cukup hidup? Awak belajar agama ke tak ni?” jerkah lelaki itu. Kata-katanya menusuk ke lubuk hati aku membuatkan tangisan aku semakin lebat. Bayangan mama dan papa menerpa minda aku. Maafkan adik, mama. Papa, adik rindukan papa.

“Encik! Apa dah berlaku?” Mak Wan menerjah masuk. Terkejut Mak Wan melihat kaca yang bersepah di atas lantai. Dia berlari ke arah aku. Didakap aku erat.

DUA minggu aku duduk di sini bersama Mak Wan. Mak Wan pun dah anggap aku seperti anaknya. Mak Wan adalah ibu tunggal yang sudah kehilangan anaknya bertahun lama. Mak Wan juga adalah orang gaji yang diupah oleh Tuan Syamil.

“Mak Wan! Aida! Bukalah pintu! Mak Wan!”.

Ketukan di pintu mengejutkan aku yang sedang memasak di dapur untuk makan malam. Mak Wan pula sedang bersembahyang. Aku menutup api dapur dan tergocoh-gocoh menuju ke pintu.

Pintu dibuka dan kelihatan Tuan Syamil sedang memeluk seorang gadis. Gadis itu ketawa apabila Tuan Syamil mencium pipinya. Pakaian gadis itu amatlah menjolok mata! Menyakitkan mata ajelah. Tuan Syamil masuk dan menolak tubuh aku ke tepi.

“Hei kau ni. Aku dah bagi kau tumpang dekat sini buatlah cara menumpang! Dasar perempuan kampung!”.

Aku menutup hidung apabila terbau wangian yang masam. Tuan Syamil terhuyung-hayang sambil dipeluk oleh gadis itu. Aku mengeluh. Ini bukan kali pertama Tuan Syamil membawa perempuan pulang ke rumah. Aku pun tak tahu nak kira berapa kali Tuan Syamil pulang ke rumah bermabukan. Akhirnya aku hanya mampu menutup mulut.

Aku menutup pintu dan menuju ke dapur. Meneruskan sesi memasak yang tertangguh tadi.

Mak Wan tiba. Dia menarik apron dan mengikat sebelum menuju ke arah aku. Aku yang sedang mengacau sup ayam itu tersenyum melihat Mak Wan.

“Tuan dah balik ke? Macam biasa? Siapa pulak hari ini?” tanya Mak Wan.

Aku mengeluh. “Entahlah Mak Wan. Haah, macam biasa. Aida rasa budak baru. Tak pernah nampak pun muka dia sebelum ini.”

Mak Wan menganggukkan kepala. Mak Wan dan aku sendiri dah lali dengan perangan Tuan Syamil yang sememangnya playboy. Suka bawak perempuan balik rumah. Setiap hari tukar. Macam tukar baju gamaknya!

“Sayur yang nak dimasaknya kamu dah basuh belum?” tanya Mak Wan. Aku menepuk dahi dan ketawa. Mentertawakan diri sendiri. Mak Wan yang memahami menggelengkan kepala sebelum menampar lengan aku manja.

Dosa CintaWhere stories live. Discover now