Kuran'ı Kerim İslam'ın Anayasasıdır. Peygamber efendimiz (s.a.v)'in hayatını bilmek Kuran'ı Kerimi bilmek ile aynı manadadır.
Peygamber efendimiz (s.a.v)in hayatını ilk olarak Ömer bin Abdülaziz adındaki zat kendi döneminde bütün meclislerde peygamber efendimiz (s.a.v) hayatını anlatmaları için alimleri ve büyük zatları görevlendirdi .
Ilim konusunda mevlâ Teala'dan ne istenilirse verilir . Çünkü mevlâ Teala ilmi isteye zenginliği de istediğine verir ..
Günümüz insanının "Biyografi" dediği hayat hikayesine ilk dönem tarihçilerimiz sevgili peygamberimizin hayatı için "Siret" veya onun çoğulu olan "Siyer" kelimesini kullanmışlar.
Peygamber efendimiz ahirete intikal ettigi vakitte ilk siyeri (peygamber efendimizin hayatını) yazanlar Aşereyi mübeşşereden (cennetle müjdelenen 10 kişiden ) Hz.Osman'ın oglu eban ve Zübeyr bin avvamın oglu Urve dir bu Zübeyr bin avvamın oglu Urve herkesin bildigi peygamber efendimizin biricik eşi Hz Aişe'nin kız kardeşi Esma'nın oğlu, değerli komutan Abdullah bin Zübeyr'in kardeşi, Hz Ebu Bekir'in torunudur .
Hz Osman'ın oglu eban çok hastalıklı biriydi fakat peygamber efendimizin hayatını yazmaktan hiç çekinmedi. Hatta son zamanlarında büyük felç geçirerek vefat etmiştir.
Birde Zühri vardır ilk siyeri yazanların için de fakat pek bir bilgi bulunmaz onun hakkında.
Tabiinden sonra siyer kitabını yazanlar 4 büyük zattır bunlar ;
- İBNİ İSHAK
- İBNİ HİŞAM
- VAKİDİ
- TABERİ
Vakidi pek sağlam degildir . Fakat öyle bir talebe yetiştirmiştirki onunla anılır dayandığı kaynakları zayıftır .
Vakidi'nin sağlam olmamasının sebebi bütün alimler peygamber efendimizin dedesinin hanefi olmadıgını söylediler . Fakat vakidi hanef demiştir . Halbuki dedesi hakkında peygamber efendimizin birçok hadisi şerifi vardır . Peygamber efendimiz (s.a.v)in dedesi puta tapmamıştır sadece hubel putuna saygı göstermiştir . Vakidi'nin 20 katır yükünde kitabı vardır .
HANİF : hz ibrahimin dinine tabi olan putlara tapmayan Allah'tan başkasına hiç tapmayan ve bu dini tek sayan kimseye denir . Diğer bi adıda muvahhid' dir ..
4 hanif vardır ki bunlar :
1- hanif varaka bin nevfel : öncesinde hritiyandı peygamber efendimiz gelmeden evvel şama gidip tahrif olunmuş İncil'i inceliyor. Fakat kabul etmiyor putlara tapmıyor . Varaka bin nevfel Hz Hatice'nin amcasının ogluydu . Hz Hatice 'ye peygamber efendimize peygamberlik gelecegini ilk haber veren kişidir ( ilerde detaylı anlatılacaktır ) peygamber efendimiz (s.a.v) e peygamberlik geldiginde 3 yıl İslam gizliden yayılırken vefat etti .
Peygamber efendimiz (s.a.v) şöyle buyuruyor ;" varaka bin nevfel ahirette tek başına haşr olunacaktır "2. Hanif Ubeydullah bin Cahş ; peygamber efendimizin halası Ümeyme'nin oğludur. Oda digerleri gibi din aramaya çıkmıştır önce hristiyan olup sonra peygamber efendimize peygamberlik verildiginde Müslüman olmuş daha Sonra ise Ebu Süfyan'ın kızı ümmü habibe ile evlenip habeşistana yerleşmiştir..
3. Hanif Osman bin hüveyrs; bu Zat'ın din arayışı istanbula kadar sürüyor daha sonra Roma imparatorluğunda siyasi düşüncelere kapılarak hristiyan oluyor ve gastan tarafında zehirlenerek öldürülüyor..
4. Hanif Zeyd bin Amr ; Aşereyi mübeşşereden said bin Zeyd'in babası , Hz Ömer'in amcasının oglu ve eniştesi , Fatma binti hattab'ın eşidir. Kabenin örtüsünün altına girer ve ağlar . " ya rabbi seni seviyorum . Sana tapıyorum ama sana nasıl ibadet edeceğimi nasıl dua edeceğimi bilmiyorum . Bana ögret " diye dua ederdi . Bu zat putperesligi kötüledigi için Hz Ömer'in babası onu Mekke'den kovuyor oda Musul ve Cezayir bölgelerinde dolaşırken hristiyan bi rahiple karşılaşır . Rahip ona ' geldiğin yere git çünkü âhir zman peygamberi oradan çıkacak ' der oda tekrar Mekke'ye döner peygamber efendimize peygamberlik gelmeden 5 yıl önce vefat eder .
Peygamber efendimiz (s.a.v)onun için de buyurmuştur ki ; Zeyd de ahirette tek bir ümmet olarak haşr olunacak ..
Bunların dışında birde kus bin Saide vardır . İyat kabilesindendir . Peygamber efendimiz 35 yaşında iken ukaz panayırında dolaşıyordu. Kus bin Saide de devesinin üstünde hutbe veriyordu . " Ey insanlar puta tapmayın fravun ve nemrut taptılar onların sonu kötü oldu sizde onlar gibi olmayın onlar şimdi neredeler " gibi vaazlar vermişti daha sonra peygamber efendimize peygamberlik gelmeden evvel vefat etti . İyat kabilesinden peygamber efendimize iman etmeye gelenlere peygamber efendimiz (s.a.v) sizin kabilenizden kus bin Saide diye biri vardı. Nerede diye sordu onlarda vefat etti dediler. Hz Ebu Bekir kus bin saidenin verdigi hutbe hala kulaklarımda derdi .
Peygamber efendimiz onun için de ahirette tek bir ümmet olarak haşr olunacak buyurmuştur ...
- - -
Hz Adem (a.s) dan sonra 2. Ebul beşer insanların ikinci babası Hz Nuh'tur Nuh ( a.s) mın oğullarından Ham , sam , yafes Müslüman , sadece yam veya Kenan adındaki oglu kafir olmuştur ..Hz NUH ( as) oğullarından gelen zürriyetler şöyledir ;
HAM ; Zenci - habeş
SAM ; Araplar - Rumlar
YAFES ; mağol- Çin- TürklerHz İBRAHİMİN oğullarından ;
Ismail (a.s) soyundan sadece bizim peygamberimiz Hz Muhammed (S.a.v)Ishak (a.s) soyundan ise Bütün peygamberler gelmiştir ..
Peygamber efendimizin dedeleri ;
20. Kuşak: Adnan
19. Kuşak : Mead
18. Kuşak: Nizar
17. Kuşak : Mudar
16. Kuşak : İlyas
15. Kuşak : Mudrike
14. Kuşak : Huzeyme
13. Kuşak : Kinane
12. Kuşak : Nadr
11. Kuşak : Malik
10. Kuşak : Fihr
9. Kuşak : Galip
8. Kuşak : Lüey
7. Kuşak : Kab
6. Kuşak : Murra
5. Kuşak : kilab
4. Kuşak : Kusay (arabları göçebe hayattan yerleşik hayata geçirdi )
3. Kuşak : abdulmenaf
2. Kuşak : Haşim
1. Kuşak : Abdulmuttalib
Sonra peygamber efendimizin babası ve kendisi gelmektedir ..
Bi sonraki bölümde başlayacaktır bu bölüm ön bilgi olması acısından yazılmıştır ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hz Muhammed'in hayatı ve bilinmeyenler
General FictionSiz onu ne kadar tanıyor ve biliyorsunuz acaba ?