'Jeroen'

5 0 0
                                    

Die hele middag heb ik geappt met Jeroen. Het was bovendien zondag. En mijn huiswerk kon 's avonds nog wel. We passen perfect bij elkaar. Alsof we voor elkaar gemaakt zijn. Ware liefde bestaat dus echt. Jeroen merkte dat me iets dwars zat. Zo lief. Hij zei: 'is er iets liefje, je komt zo angstig over. Je kan me alles vertellen, ik ben dr voor je' dus heb ik hem alles verteld. Over mijn moeder en alle shit daar om heen. En alsof het een wonder was heeft hij hetzelfde mee gemaakt. Hij vertelde me dat hij bij z'n oma woonde, z'n vader is in behandeling in een speciale kliniek voor alcohol verslaafden. Zijn moeder is op jonge leeftijd overleden. De hele middag hebben we daar over geappt. Het voelt zo vertrouwd. 'Emma je moet komen' zegt lisa wanneer ze mijn kamer binnen sluipt. Ik lach naar haar, en samen lopen we naar beneden. 'Ik ga weg, eten staat in de koelkast' zegt mijn moeder. Ik knik. Ik zie mijn moeder naar me staren. 'Je wang...' zegt ze. Ik kijk boos. 'Heb je ijs nodig?' Vraagt ze. Ik schud boos van nee. 'Oke nou goed dan, doei' zegt ze. Ze loopt de deur uit. Ik pak Lisa vast en zet haar op mijn schoot. 'Waar gaat mama heen?' Vraagt lisa bezorgd. 'Weet ik niet...' antwoord ik. Eigenlijk kon ik het wel na gaan. Die ging zuipen in de kroeg. Maar ik hield mijn mond voor Lisa. Het is beter als ze dat niet weet. 'S avonds maakte ik huiswerk. Althans ik probeerde het. Ik had zin om nog even te appen. En wat scheelt mij natuurkunde nou? Ik trok mijn onesie aan en ging naar beneden. Eerst bracht ik Lisa naar bed. Ik kroop op de bank. En zette 'Hollands Next Top Model' aan. Terwijl ik tv keek appte ik Jeroen.
Ik: 'Heeyy liefje'
'Dag schatt'
'Hoe is het daar?'
'Verschrikkelijk. Oma zeurt...'
'Ik zou willen dat ik bij oma woonde hahah'
'Baby, mag ik je weer eens zien?'
'Ja tuurlijk, ik wil jou ook wel zien..😉)
'Ik stuur wel een foto, love youu'
'Ja, ik ook, love you too'
Ik zat te denken. Wat voor een foto moet ik sturen. Ik maakte eigenlijk nooit selfies. Binnen een minuut kreeg ik al een foto binnen. Jeroens ogen... ik kende deze foto. Deze stond ook op zijn facebook pagina. Ik wou eigenlijk wel eens een andere zien. Maar ik durfde er niet naar te vragen. Ik pakte mijn camera en maakte een paar selfies. Ik bestudeerde ze goed, en koos voor de derde. Ik stuurde 'm. Al gauw kreeg ik een reactie.
'Oooh god, wat ben jij knap, ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen. Ik wil je echt nooit meer kwijt schatje. Je bent zo sexy. En hebt zulke mooie ogen. Ik hou van je babe x'.
Ik begon te glimlachen. Jeroen is de liefde van m'n leven. Dat weet ik. Dat voel ik. Ik wil hem nooit maar dan ook nooit meer kwijt.

BedrogenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu