Hoofdstuk 1

7 2 0
                                    

Het is dus waar de god van duister en onrust is ontwaakt uit zijn slaap, die zelfde zin blijft zich herhalen in Aqua's hoofd. Ze loopt door het dorp opzoek naar mensen die meer informatie hebben, maar helaas is iedereen te bang om wat te zeggen. Ze begrijpt ze vroeger was ze ook doodsbenauwd voor die god, maar ze heeft nu zoveel dingen mee gemaakt dat ze het aan durft om haar planeet te redden.

AQUA!
Een jongen met licht blond haar rent schreeuwend naar haar, aqua kijkt pas op als de jongen recht voor haar stil staat op adem te komen.
Wat doe je buiten?! De god van duister en onrust kan je zo makkelijk doden!!
Ze kijkt hem aan en opent dan haar mond om iets te zeggen.
Weet je misschien waar ik die god van duister en onrust kan vinden?
De jongen kijkt haar verbaasd en geschrokken aan.
Je bent toch niet van plan om opzoek naar hem te gaan?! Aqua hij is niet zo iemand die een lief meisje binnen laat een kopje thee met haar drinkt en dan laat gaan!!
Weet ik, antwoord ze kalm.
Dus weet je iets?
AQUA! Schreeuwt hij om haar te laten merken dat ze dit idee uit haar hoofd moet zetten.
Zo te zien heb je geen informatie....dan ga ik maar eens verder.
Ze loopt om de jongen heen en laat de jongen achter haar die nog steeds tegen haar aan het schreeuwen is.

Na een tijdje hebben rond gevraagd heeft ze eindelijk wat informatie gekregen van een oude man.
Dus hij is gezien in het Oosten?
De oude man knikt en schenkt nog wat thee in.
Dan ga ik daar als eerste zoeken. Ze neemt een slok van haar thee en spuugt het meteen weer uit om de hitte.
Meisje haal nou geen rare dingen uit...die oude god is erg sterk en niet zou vriendelijk.
Zegt de oude man met een zachte stem.
Weet ik maar ik wil gwn mijn thuis beschermen...en aangezien niemand dat durft ga ik het maar doen!  Zegt Aqua met veel vertrouwen.
Je doet me denken aan me zoon...okay dan...ik steun je in je reis. De oude man staat op en loopt het huis in.
Kom eens hier Aqua.
Aqua staat op en loopt naar de oude man die nu een zwaard in zijn handen houd.
Deze geef ik aan jou...hij was van me zoon maar die is helaas nooit meer terug gekomen...ik hoop dat jij er wat aan hebt op je reis.
Hij geeft Aqua het zwaard maar wanneer Aqua het zwaard aanraakt schijt er een vel licht, het volgende moment heeft Aqua een lange staf in haar handen met op de top een gesloten lelie. Ze kijkt er met open mond na.
Dit heb ik nog nooit gezien...1 van mijn wapens heeft zich aangepast aan zijn eigenaar. Aqua kijkt hem verward aan.
Wat bedoeld u?
Al mijn wapens hebben magie maar je moet een puur en een sterk hart hebben wil je 1 van mijn wapens in een wapen laten veranderen die perfect voor jou is. Antwoord hij.
Gaaf!! Aqua kijkt blij naar haar staf.
Aqua zou je wat voor mij kunnen doen? Aqua kijkt de oude man aan die een doosje in zijn handen heeft.
Zou je deze na het eenhoorn meer willen brengen?
Euh...natuurlijk. Aqua neemt het kistje aan en stopt het in haar tas.

Na nog een tijdje hebben gesproken begint Aqua aan haar reis richting het Oosten.

Wereld vol geheimen Where stories live. Discover now