piep, piep, piep, daar ging mijn wekker. Het is zaterdag en negen uur. Ik sta op en neem snel een douche. Vandaag doe ik een spijker broek aan met een zwart shirt en ik doe mijn schoenen aan, het zijn witte Adidas. Ik doe wat mascara en eyeliner op, mijn haar doe ik in een paarden staart. Ik ga naar beneden en zie mijn zus en moeder aan tafel, alleen mijn broer slaapt nog. Ik smeer snel een broodje en eet dat op. Vandaag ga ik met mijn vriendinnen winkelen. We gaan naar Zaandam, met de trein. Ze komen mij ophalen. Tring, tring, tring, daar gaat de bel. "doei mam." Ik geef haar een kus. "doei schat" zei ze terug .Ik doe de deur open. "hey ik heb je gemist" zegt Kate. "hoi" zei ik met een glimlach. Emma en Kate gaan alvast op hun fiets zitten. "o ik moet nog mijn fiets uit te schuur pakken" zeg ik. "pak het dan missen we onze trein niet." Ik ga naar de schuur toe en halen mijn fiets eruit. Ik denk na. Emma is veranderd. Ze praat niet zoveel meer, dat beteken dat ze iets geheim houdt. "Aliah kom je nog?" roept Emma. "ik kom al." riep ik terug. We zijn bij het station aangekomen en we wachten nog even op de trein. "en hebben jullie zin in school?" vraagt Kate. "ja ik vind het zo spannend! De middelbare school." zeg ik heel enthousiast. Dan zegt Emma opeens. "ik moet jullie iets vertellen." "oké, vertel dan." Zei ik nieuwsgierig. "nou..." en toen kwam de trein. We zochten een plekje helemaal achterin. "Emma wat wou je nog zeggen?" vroeg ik. "nee laat maar." Zei Emma. Ik vind dit wel vreemd, ze houdt echt een geheim achter zich! Met die gedachte viel ik in slaap. "hey wakker worden jij slaap kop." Zei Kate en toen werd ik wakker. We waren al aangekomen. Zo snel? Dacht ik. We stapte uit. Emma keek opeens heel bang, wat is er toch mis met haar? Emma perspectief: ~ik heb een geheim, die niemand mag weten. Ik wou het nog tegen mijn vriendinnen zeggen maar de trein kwam al. En toen besefte ik dat ik het toch niet wou vertellen. Aliah viel in slaap. Toen we daar aangekomen waren schrok ik, ik schrok heel erg. daar zijn ze! Mensen die mijn leven gaan verpesten. Ik probeerde me nog te verstoppen. Achter mijn vriendinnen, maar ik was al te laat. Ze hadden me al gezien. Allemaal hadden ze een grijns op hun gezicht. Gelukkig kwamen ze niet naar mij toe!~ Aliah perspectief: ~ik zag een groep mensen naar ons kijken, nou naar Emma. Ze keek niet echt blij, dus ik dacht laat ik het maar vragen. "Emma?" vroeg ik. "ja?" antwoorde ze. "wie waren dat?" vroeg ik. "e... e...dat dat is mijn kennis!" antwoorde ze. Ik vond het best wel raar want eerst stotterde ze maar dan wist ze het opeens, alsof ze nadacht.~ Kate perspectief:~ he? Wat gebeurt hier? Eerst was Emma een super leuk meisje! Maar nu ze is heel erg veranderd. Het lijkt alsof ze een geheim bewaard ofzo, maar dat deed ze vroeger noot! We wisten alles over elkaar, maar nu. En Aliah, het lijkt alsof ze erachter wilt komen of heb ik het verkeerd? ~Aliah perspectief~ "waar gaan we als eerst naar toe" zei ik met een glimlach om de sweer beter te maken. Nu werd Emma wel wat beter. "primark!" zei Emma met een opgewonden gezicht. Die was hier wel vlakbij. ~in de primark~ "OMG, kijk deze bomberjack" dat had ik al verwacht. Emma schreeuwt de hele winkel door. Haha, ik vind het wel grappig. Maar eerlijk, er zijn wel veel leuke dingen. Maar ik denk dat ik kleding bij de H&M ga kopen. ~een half uur later~ "laten we nu naar de H&M gaan" vroeg ik. "ja ik heb alles" zij Emma. "ik ook" voegde Kate er aan toe. ~na dat de meiden in alle winkels zijn geweest waarvan ze naar toe wilden, zitten ze nu in de trein~ "hey meiden zullen we bij mij gaan logeren vanavond" vroeg ik. "ja ik kan wel, en jij Emma?" vroeg Kate aan Emma. " e... wat? O, ja sorry ik kan niet ik moet vanavond nog iets doen" antwoorde Emma. Daar gaat het weer, ze verbergt echt iets! "oké Kate kom jij dan logeren?" vroeg ik. "ja ik kom vanavond" antwoorde Kate. Emma keek uit het raam. Ze doet nu wel heel vreemd! ~eenmaal aangekomen~ "we zijn er!" hoorde je Kate zeggen. We stapte uit en we liepen naar onze fietsen. "Kate laten we eerst naar jou huis gaan om je spullen te pakken." Zei ik tegen Kate. "oké Aliah" ~ze pakken alle drie hun fietsen~ "doei Emma" zeggen Kate en ik. "doei meiden" zegt Emma. En ze gaat de andere kant op.
Dit is de eerste en laatste deel die ik ga schrijven op Wattpad want ik wil heer een echte boek van maken. Over een jaar of twee kan dit boek uitkomen, misschien wel eerder.
Je kan me volgen op instagram ik heet: hellis.draw.mode (ik heb ook een ander account alleen die is privé en deze NIET)
XXXXXX hellis
YOU ARE READING
Het geheim van Emma
Mystery / Thrillerintro Hoi ik ben Aliah, ik ben de hoofdrolspeler in dit boek. Ik heb donker blond haar en groene ogen. Ik heb een grote broer en een zus. Mijn grote broer heet Adam, hij is achttien jaar dus ongeveer 5 jaar ouder. Hij heeft bruine ogen en bruin...